2008-02-14

Frita Susanne Eriksson!

Ibland måste man sticka ut huvudet. Och nu lär man väl få det avhugget. Men vaffan...

Frita Susanne Eriksson!

Hon är dömd enligt ett lagrum som skapar brott utan offer.

Hon har inte skadat eller kränkt någon annan människa.

Hon har fått ett straff som direkt hotar hennes liv, eftersom hon inte får adekvat vård och medicinering för sin MS-sjuka i fängelset.

Staten beter sig svinaktigt, situationen börjar bli akut och man kan fundera på formuleringar som nödvärn.

Susanne sitter i fängelse. Men ett fängelse är bara ett fängelse. Det vore ingen match för ett antal hundra fredliga men målmedvetna människor beväpnade med färgglada tröjor, kaffetermosar, stegar, banderoller, argument, bultsaxar, picnickorgar och ett glatt humör. Skulle det, olyckligtvis, uppstå någon skadegörelse – då får vi naturligtvis betala för den efteråt.

Kom igen! Läs lite Thoreau om modet sviker!

21 kommentarer:

  1. Jag ställer gärna upp.

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen ledare i de här fallen, men jag är grymt kreativ när jag följer. Tar någon täten kommer jag straxt efter.

    SvaraRadera
  3. Räkna med mig och ½ flashback.

    SvaraRadera
  4. Jag tar på mig min stora rosa mössa och följer med, var samlas vi?

    SvaraRadera
  5. Mot Sherwoodskogen. Tid och plats?

    SvaraRadera
  6. Denna ondska måste bekämpas. Jag är med.

    SvaraRadera
  7. Dont drink and blogg :)

    SvaraRadera
  8. Ha, då skulle du se hur bloggposten såg ut i natt. Förmodligen åtalbar. ;-)

    SvaraRadera
  9. Det är rätt sjukt eftersom en kompis kompis (ja, jag vet hur det låter) fick marijuana för psykiska besvär utskrivet av läkare.
    Sverige, snurra på hjulet och vinn ett straff.

    SvaraRadera
  10. Vad hittar folk på den 20e april?

    SvaraRadera
  11. Det blir nog svårt att fritaga någon om det pratas för mycket om det innan. Då höjer de säkert säkerheten. Så fråga inte om tid och plats här :P

    SvaraRadera
  12. Var hade man tänkt att ha Susanne efter fritagandet?

    Skulle bli så glad om jag såg att 200 pers bara gått in i fängelset och satt sig tills saken tas upp i media.

    SvaraRadera
  13. Ett sådant försök kommer troligtvis bokstavligen skjutas ner. Så länge vi är tysta och snälla får vi betala skatt och röra oss fritt, men mucka inte bråk med staten, dom tycker inte om skadedjur och vet hur man bekämpar dom.

    SvaraRadera
  14. Låter som en god idé. Förföljelsen av narkotikabrukare och prostituerade i Sverige är precis lika omoralisk som förföljelsen av tex häxor på medeltiden, kristna i forna Sovjet, negrer under segregationen i USA, osv.

    (Varför i fanders måste alla samhällen alltid förfölja en grupp människor?)

    SvaraRadera
  15. Räkna med mig! Jag har en fet bultsax i garaget .... Den hälsar att den gärna följer med ....

    SvaraRadera
  16. Jag tycker vi ordnar en demonstration utanför fängelset Susanne sitter i. Det blir man (än så länge) inte nerskjuten för.

    SvaraRadera
  17. Men ska vi göra något då?

    Häng på, maila mig ni som är intresserade så sticker vi dit och i alla fall gör blockad eller något i den stilen!

    Min mail finns på min hemsida under "kontakt"

    www.AntonKlepke.com

    SvaraRadera
  18. (Wow en fritagning)Igentligen det enda rätta att göra.

    Haha jag är med 100%

    Michael.

    SvaraRadera
  19. Protestlista upprättad i norge.

    http://opprop.no/opprop.php?id=riksson

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.