2008-06-19

FRA: Mer moderat fulspel

Kolla in den här bloggposten hos Karl Sigfrid (m)!

Moderaterna sände alltså ut ett pressmeddelande som kan tolkas som att han står bakom FRA 1.01.

Vad är det här för jävla tilltag? Först mobbar man sönder killen – sedan försöker man få folk att tro att han skulle vara nöjd.

Och det är människorna som spelar det här spelet som dels skall bestämma över FRA:s spaning och dels övervaka den...

Jag tror fan att jag just brände en säkring.

Komplettering: Läs även min bloggpost om vad som hände i den moderata riksdagsgruppen.

20 kommentarer:

  1. efter c:a 60år tar statzi över sverige, om det sen kallas fra eller något annat är väl inte så noga

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte hur du Henrik-Alexandersson kan försvara Sigfrid. Han la ned sig sin röst. Det är ett svek mot hans väljare och jag hoppas innerligen att Moderaterna,Centern, Kristdemokratena och Folkpartiet åker ur riksdagen efter valet 2010. Feminististiskt initiativ, Junilistan,Sverigedemokraterna, Piratpartiet eller om så vill sjukvårdspartiet får gärna ta deras plats. Jag skiter i vilket för borgligheten skall ut ur riksdagen!

    SvaraRadera
  3. För att jag känner honom och vet att han inte skulle banga frivilligt.

    För att jag har samma beskrivning av den svinaktiga behandling han utsattes för i (m) riksdagsgrupp från flera olika källor. (För tydlighets skull, Karl är inte en av dem.)

    För att man måste ha sett hur det går till när Reinfeldt styr och ställer för att verkligen förstå det.

    Detta är inte ett försvar för att Karl la ner sin röst. Allt hade varit mycket bättre om han orkat hålla emot.

    Det är bara ett konstaterande av att jag tror att han verkligen försökte.

    Och ett påpekande om hur det går till i (m) nu för tiden.

    SvaraRadera
  4. Känner ni er tryggare idag än i förrgår?

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att Du vill ta Din vän i försvar Henrik och att Du är upprörd över fulspelet och mobbningen. Men; faktum kvarstår; Karl Sigfrid röstade INTE NEJ.

    Att prata går ju; att i efterhand säga att "-Nej, jag tycker inte om det här".
    Gud kanske dömer enligt intentionen men själv har jag svårt att ta något annat än HANDLINGEN i beaktande!

    Det är tufft att stå emot när alla i omgivningen vill att man skall göra som dem. Tydligen hade Karl Sigfrid mer tåga än de andra borgarna, men tyvvär: Samtliga borgerliga ledamöter, utom Camilla Lindberg, är i mina ögon endera idioter eller ryggradslösa blötdjur. Karl Sigfrid har säkert massor av trevliga egenskaper men han har visat sig vara politiker av samma skrot och korn som andra politiker. Min besvikelse är enorm och mitt förakt känner i skrivande stund inga gränser.

    Jag har röstat borgerligt i hela mitt röstberättigade liv, men efter denna dag kan moderaterna, kristdemokraterna, folkpartiet och centern dra år helvete (pardon my french).

    Jag brukar aldrig använda så starka ord som att folk kan dra åt helvete men dessa politker har sålt ut MITT privatliv! och för den delen...privatlivet åt ytterligare 9000 000 svenskar. Sett ur det perspektivet så är jag alldeles för artig!

    Fredrick Federley, Karl Sigfrid,Fredrik Reinfelt, Ola Sundell, Birgitta Olsson, Annie Johansson och alla ni andra som hjälpte till att slå ihjäl en av våra mest centrala mänskliga rättigheter; DRA ÅT HELVETE!

    Jag vill dock avsluta min kommentar i trevligare ton: HAX, Du har verkligen gjort ett fantastiskt arbete för att driva opinion. Jag lyfter på hatten för Dig och kommer att höra av mig till Dig någon dag framöver med ett förslag.

    Alla Ni som medverkat till att försöka stoppa eländet. Tack för att Ni försökte, men; Ge inte upp ännu! Det är nu striden börjar.

    SvaraRadera
  6. "Fredrick Federley, Karl Sigfrid,Fredrik Reinfelt, Ola Sundell, Birgitta Olsson, Annie Johansson och alla ni andra som hjälpte till att slå ihjäl en av våra mest centrala mänskliga rättigheter; DRA ÅT HELVETE!"

    TAGGA NER!

    Dessa personer du räknar upp är knappast problemet. Problemet är de som DREV frågan.

    SvaraRadera
  7. Jag är också väldigt besviken (milt uttryckt) på Federley&Co.

    Men vi måste backa ett steg och omgruppera nu när vi fortfarande har vind i seglen.

    Reinfeldt och Bodström måste älska att Federley får agera åskledare för något som egentligen är deras förslag.

    90% av kritik riktas mot dem vi anser har svikit oss, men långsiktigt måste vi kämpa mot de riktigt mörka krafterna.

    SvaraRadera
  8. Egentligen är det en helt fantastiskt imponerande spinn av Reinfeldt.

    Han har:

    1. lyckats genomdriva förslaget
    2. klarat sig undan kritiken genom att de ursprungliga motståndarna får vara åskledare

    Lömskt. Elakt. Imponerande.

    Om det är medvetet borde vi snabbt som attan rikta om vår kritik. Annars spelar vi bara med i en lömsk plan. Jag säger inte att vi ska glömma sveket, absolut inte, men vi måste fråga oss vems tjänster vi går egentligen.

    SvaraRadera
  9. "Om det är medvetet borde vi snabbt som attan rikta om vår kritik."

    Håller med, mailade Reinfeldt och Tolgfors tidigare idag. Det skulle ju vara bra om så många som möjligt mailade varje vecka eller varje dag eller så. De kommer ju tro att det går över, men tänk om vi bara fortsätter?

    SvaraRadera
  10. anonym:

    3. klarat sig undan kritiken genom att resa ut ur Sverige för att...heja på Sverige!

    def. oxymoron (s), ...


    hax: Hur funkar de där påtryckningarna? Finns det nån som vågar outa vad som egentligen hände?

    SvaraRadera
  11. kolla pa hans blogg, han har ett fortydligande ang sitt pressmeddelande dar

    SvaraRadera
  12. Tor:
    "
    Dessa personer du räknar upp är knappast problemet. Problemet är de som DREV frågan."
    Tja...där borde väl i alla fall Reinfeldt ha en del av ansvarsbördan?

    Du har naturligtvis rätt i att det är de politiker och andra som varit drivande bakom förslaget som är de värsta skurkarna. Men att det finns dödgrävare åt friheten och demokratin inom delar av borgerligheten är ju dock intet nytt. Det som sticker mer i ögonen är att de politiker som profilerat sig som frihetskämpar sålde ut inte bara sig själva utan hela svenska folket.

    För att ta en analogi; Om ryssen skulle invadera Sverige så är det klart att man skulle bli förbannad på ryssarna, men fick man därtill reda på att invasionen möjliggjordes av Svenska qvislingar så känns det rimligt att de ska ha sin beskärda del av kritiken.

    Karl Sigfrid verkar ju i alla fall visa en ansats till ånger, då har jag svårare att fördra Federleys teaterspel och efterföljande totala sanningsförnekande.

    Men, jag tänker inte fastna i personhat, människor är svaga. Nu måste vi alla fokusera på att finna en väg att vända om denna skuta. Vi är inte mycket till frihetskämpar om vi alla bara gråter framför våra datorskärmar:)

    Vi förlorade detta slag men kriget är inte över (ursäkta den högtravande tonen..)

    Som vänstern brukar skandera: Upp till kamp!!

    SvaraRadera
  13. "karlsigfrid Says:
    June 20, 2008 at 3:22 am

    Mattia$,

    Inga pressmeddelanden har skickats utan mitt medgivande.

    Dock har jag insett att pressmeddelandet i fråga kan tolkas på ett felaktigt sätt. Därav mitt förtydligande."

    Jag vet inte vad jag ska tro. Visst, Karl Sigfrid har säkert haft social press på sig, men inga pressmeddelande har skickats ut utan hans vetskap. Jag tolkar det som att detta är ren "damage control" och han (förgäves) försöker behålla en uns av liberal trovärdighet.

    SvaraRadera
  14. Vi är helt överens det hade varit bättre om Sigfrid bitit ihop, slitit spö i gruppen och röstat nej.

    Men ni kan för fan inte klumpa ihop killen som tog fight för att få rösta nej med de som glatt fnaskade och röstade ja (ofta mot sin egen övertygelse)!?!

    Kritisera gärna Karl för att han inte pallade att hålla emot.

    Men jämställ honom inte med människor som... t.ex. Henrik von Sydow och Fredik Malm.

    SvaraRadera
  15. Sigfrid kan ju gå ut och berätta vilken form hoten tog, vilka som hotade m.m.. då stärks hans trovärdighet. Malm är mailad kritiska frågor ang. artikeln med den svikna väljaren i expressen i dag.


    olof den andre

    SvaraRadera
  16. "Tja...där borde väl i alla fall Reinfeldt ha en del av ansvarsbördan?"

    Om du vill göra en billig poäng, varsegod.

    Men du likt jag vet vilka jag avsåg.

    Förövrigt håller nog inte din analogi, de är inte quislingar, de är snarare de som inte säger emot, utan såg det hända utan att agera.

    Quislingar arbetar aktivt för fienden. Jag har svårt attse att Federley, Johansson, Sigrid mfl arbetade aktivt för att FRA-lagen skulle genomföras.

    Håll perspektiven rätt nu.

    Federley, Johansson, Sigfrig mfl kan fortfarande göra rätt i framtiden. Gör dom inte till fiender. Få dom att komma tillbaka istället.

    SvaraRadera
  17. Snubben pallade inte att sitta timtals under stenhård press i enrum med riksdagsgruppen, inklusive statsministern.

    Han klarade helt enkelt inte pressen. Det är OK. Han är mänsklig och jag kan inte klumpa ihop honom med ynkryggarna Federley och Annie J som sålde ut sina ideal och väljare för egen vinning.

    SvaraRadera
  18. Så länge politikerna inte lyssnar på folkets röst förtjänar dem inte att ha kvar sitt jobb. Själv kommer jag stryka de politiker som röstade ja till detta på listan vid nästa val. Vi får väl hoppas att de kan få jobb utomland sen, så vi slipper de dem!

    SvaraRadera
  19. Ni får ursäkta om jag lackar till. Men så sent som fem minuter innan det förbannade gruppmötet ägnade jag mig åt att ösa god energi över K.S. för att han skulle klara av skärselden.

    Det är klart som fan att även jag är besviken över att han inte stod pall. Men jag kan faktiskt inte klandra eller fördöma honom.

    Jag visste vad som väntade. Kanske mer än vad han själv gjorde.

    Jag har sett Reinfeldt krossa människor förr. Det är ingen vacker syn.

    Och jag vet hur det är att ha att göra med kinkiga moderater, som har målat in sig själva i ett hörn. Ordet "reptilhjärna" faller mig in.

    Det är därför jag har lovat mig själv att aldrig syssla med partipolitik igen...

    Underskatta aldrig det politiska livets fulhet.

    SvaraRadera
  20. Verkligen svinigt agerande av m.

    Först mobbar de Karl Sigfrid så att han bryter ihop sedan skickar de pressmeddelande i hans namn om att han skulle ha gillat att bli mobbad.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.