2008-06-17

Nä...

Har nog tänkt färdigt. Detta blir bara kosmetiska justeringar, tror jag. Skit!

19 kommentarer:

  1. Du borde skaffa Twitter eller Jaiku om du tänker köra mikroblogga med enradsinlägg. :-)

    SvaraRadera
  2. Några smärre justeringar i ursprungsförslaget, sedan antas lagen och knarkliberaler och pedofiler kommer att sitta synnerligen löst

    SvaraRadera
  3. Det känns bistert, men kanske, kanske har ändå sveriges liberala bloggare vunnit en liten seger. Utan denna kampanj hade inte lagens nackdelar kommit upp i offentligheten.

    SvaraRadera
  4. kaplan från miljöpartiet förklarade just det. och jag är bedd att hålla med honom.

    SvaraRadera
  5. Mehmet Kaphlan är i vilket fall klockren. Han har ju givetvis en enklare roll när han kommer från mp

    SvaraRadera
  6. Vore intressant att veta vad piratpartiet skulle få för opinionssiffror om sifo gjorde en opinionsundersökning imorgon. De är iallafall de enda jag kan tänka mig att rösta på i dagsläget. Det är ju bara de, mp och vp som är konsekvent emot förslaget, och av dem är ju varken miljömupparna eller tokvänstern ett alternativ.

    SvaraRadera
  7. Det positiva är att en del liberaler kanske äntligen inser att det inte är någon skillnad mellan blocken. De är lika anti-liberala.

    Själv kommer jag rösta på Liberala Partiet. Då slipper man ha skit som fra-lagen på sitt samvete.

    SvaraRadera
  8. Jag kände precis att jag måste sjunga en liten truddelutt som har satt sig uppe i huvudet, en reklamjingel som spelades flitigt runt jul.

    Vet du vad det bästa är, dunk-dunk, leksaker från BR

    SvaraRadera
  9. De landsförrädiska liberalerna kommer, efter ett kosmetiskt ändringsförslag i FRA-lagen, att förlora sin kamp för knarkliberalism, terrorism och fri pedofili.

    SvaraRadera
  10. Jag håller med Hax.

    Samma skit kommer tillbaka med några nya meningslösa nämnder och lite mer tjusigt blomsterspråk om att avlyssning är integritet.

    Jag har väldigt svårt att förstå varför det ska vara så "jobbigt" att rösta i riksdagen i enlighet med det man gick till val på.

    Jag ser centerns agerande som ett fortsatt svek.

    SvaraRadera
  11. Jag har också tänkt färdigt nu. De liberala lämnade beslutet på walkover. Och frågan är när fan beslutet fattas egentligen :O

    SvaraRadera
  12. Nja, med tanke på allt som rullats upp om FRAs olagligheter de senaste dagarna, de obegripliga delarna av lagförslaget och Alliansens mobbning av riksdagsledamöter som tror på personval och/eller personlig integritet är det inte omöjligt att en återremiss skulle kunna leda till ett väldigt annorlunda förslag.

    Det skulle dessutom försena hela processen, så att FRA-lagen modell 2 skulle träda i kraft närmare valdagen. Raj-raj vill knappast bedriva valrörelse samtidigt som internetleverantörer dras inför domstol för vägran att samarbeta.

    SvaraRadera
  13. Hörde Annie på Aktuellt där jag uppfattade hennes svar på reporterns fråga om man skulle hinna rösta igenom den återremitterade lagen innan sommaren att "det var hennes absoluta förhoppning". Det måste jag väl ha missuppfattat, någon annan som såg?

    SvaraRadera
  14. Liberala Partiet ligger helt klart bra till i nästa val.

    SvaraRadera
  15. Det var ett stort anti-klimax! Jag satt och tänkte på döda politikers sällskap när federley stod uppe i talarstolen, men tjii fick jag :-/

    /paraflex

    SvaraRadera
  16. Nu spam-kommenterar jag halva bloggosfären, för att ingen ska slå sig till ro:

    Av uppgifter i media (t.ex. Aktuellt 21 och www.politikerbloggen.se) framgår att återremissen innebär att försvarsutskottet får ett nytt förslag imorgon och att förslaget röstas igenom före sommaren, dvs under eller i precis anslutning till midsommar.

    Det vore verkligen att fuska bort den chans till sansad genomlysning och debatt som en återremittering ger. Om nästa omröstning dessutom förläggs till en period när de flesta är på väg till sitt midsommarfirande, så kan man verkligen tala om att ‘kuppa igenom’ ett lagförslag.

    http://www.leiph.se/2008/06/17/fra-m-fuskar-bort-aterremissen/

    SvaraRadera
  17. "Liberala Partiet ligger helt klart bra till i nästa val."

    Ja det är det jag hoppas på också. Inget ont som inte för något gott med sig, om man nu ska försöka se något positivt i det här.

    SvaraRadera
  18. Nu får hemmaodlarna av hampa sluta utbyta info om växtextrakter.

    SvaraRadera
  19. Jag har förstått att det blir återremiss på morgonen, behandling i försvarsutskottet före lunch och förslaget antas strax efter lunch.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.