2012-03-10

Vykort från Eskilstuna

Min favoritmarxist, Boris Benulic, talar på manifestationen.

Jag har tillbringat en trevlig lördag i Liberala Partiets sällskap, i Eskilstuna.

Dagen började med en manifestation för frihet, mot politiskt våld. Läs mer om detta här.

Sedan seminarier. Bland talarna märktes Joakim Fagerström från Svenska von Mises-institutet och Fredrik Segerfeldt.

Mitt anförande handlade om EU, EU:s galenskaper och vikten av att (sd) inte får bli ensamma EU-kritiker i nästa Europa-val. Det är alltid kul att tala inför en ideologiskt vass och snabbtänkt publik.

Jag hoppas Liberala Partiet får en fortsatt trevlig årsmöteshelg.

På vägen hem fällde vi en älg, med tåget.

Joakim Fagerström talar ekonomi. Österrikiska skolan.

19 kommentarer:

  1. "Min favoritmarxist, Boris Benulic"...
    En sannskyldig ideologisk kökkenmödding där, va?

    SvaraRadera
  2. För dig som fascist? Självklart.

    SvaraRadera
  3. Och där hade vi Micke igen med sitt favoritord alla kategorier!

    Som han fortfarande inte kan förklara vad det egentligen betyder.

    Tröttnar människan aldrig?

    SvaraRadera
  4. Försökte stålsätta mig men det höll inte: " There are mamas at any Angel gathering, large or small. They travel as part of the troupe, like oxpeckers, [1] fully understanding what's expected: they are available at any time, in any way, to any Angel, friend or favored guest --individually or otherwise. They also understand that the minute they don't like the arrangement they can leave. Most hang around for a few months, then drift on to something else. A few have been around for years, but this kind of dedication requires an almost preterhuman tolerance for abuse and humiliation."

    SvaraRadera
  5. eller den här:" The psychopath, like the child, cannot delay the pleasures of gratification; and this trait is one of his underlying, universal characteristics. He cannot wait upon erotic gratification which convention demands should be preceded by the chase before the kill: he must rape. He cannot wait upon the development of prestige in society: his egotistic ambitions lead him to leap into headlines by daring performances. Like a red thread the predominance of this mechanism for immediate satisfaction runs through the history of every psychopath. It explains not only his behavior but also the violent nature of his acts.
    -- Robert Lindner, Rebel Without a Cause

    SvaraRadera
  6. Som han fortfarande inte kan förklara vad det egentligen betyder.
    -----------------------------
    Jag vet att du inte ens greppade vad du själv sökte rätt på på Wikipedia och du kan då knappast bli hjälpt av mig heller.
    Fråga E/LD.
    Han har här på denna blogg upprepade gånger redovisat sin beundran för den italienska fascismen som politisk väg och alternativ till den nuvarande mainstreamhögerns politik Det är naturligtvis svårt för honom att förstå att en liberal intellektuellt kan uppskatta vad en marxist säger men han kan säkert styrka den fascistoida grund du redan står på utan att veta om det.

    SvaraRadera
  7. @carl eriksson: rebellen micke vet inte själv vad det betyder. han är en äkta Putin-nasji.

    SvaraRadera
  8. "Ja - ne ja. I losjad ne moja"

    SvaraRadera
  9. www.ryskmosaik.net - vissa gråter medans andra ler i mjugg och myser i väntan på mer "solidariska" tidevarv...

    SvaraRadera
  10. Micke skäller ju aldrig någon för att vara kommunist utan det är bara fascist som alltid används som beteckning för det onda.

    När jag läser om fascism och kommunism förstår jag att fascismen vill ha en stark stat och kommunisterna ser istället staten som en förtryckare och man önskar sig istället ett folkstyre i ett klasslöst samhälle.

    Kommunisterna har aldrig lyckats med sina teorier utan istället alltid landat i en stark stat(!) och det är då jag blir brydd.

    Detta vill jag att Micke förklarar för mig. Hur kan kommunister tillhöra de goda och fascister de onda när båda landar i en stark stat, den ena gruppen visserligen efter en sådan strävan och den andra gruppen därför att råkar bli så?

    Vilken skillnad är tydlig för Micke men inte för mig?

    För mig är det samma auktoritära skit i båda fallen.

    SvaraRadera
  11. Jag kan rimligen inte förklara för dig att "kommunister är goda" då jag varken är kommunist eller har uttryckt att kommunism är av godo.

    Eller hur?

    Så långt måste din fattningsförmåga ändå sträcka sig?

    Jag har sagt att Sverigedemokraterna är ett parti som verkar i en europeisk fascistisk tradition och det anser sannolikt alla som har grundläggnade politiskt historisk insikt.

    Jag kan inte fylla det glapp i din förståelse av detta åt dig.

    SvaraRadera
  12. ditt glapp i din förståelse kan ingen annan heller fylla uppenbarligen, det har dryga fem års kommenterande här hos Henrik gjort tydligt. du e en typisk kommunist, alltid urskulda sig, aldrig ta ställning, alltid gapa för att förstöra.

    SvaraRadera
  13. Va? En ekonom av den österrikiska skolan ska bära fluga!

    Peter J O

    SvaraRadera
  14. Nej E/LD jag är inte kommunist och har aldrig varit kommunist.

    Du har däremot uttryckt stor fascination för italiensk fascism och du har dessutom i en tråd där Hax ifrågatte dagens högerregering från liberal vinkel brett ut dig om möjligheten att via fascism landa i den gegga av fascism och högerkonservatism som du strävar efter och av nån outgrundlig anledning föreställer dig vara alla liberalers dröm.

    När du konfronterades med ditt inlägg så var ditt första svar att du inte visste om du hade skrivit inlägget eftersom du varit för packad för att ha haft kontroll på vad du skrev och inte skrev.

    Jag går gärna tillbaka och letar reda på hela skiten åt dig en gång till.

    Ska jag göra det?

    SvaraRadera
  15. Intressant.

    Om du inte är vänsteranhängare så har du ju misslyckats ganska rejält med den bild du har byggt av sig själv, de flesta verkar ju uppfatta dig som just kraftigt vänster i ditt kommenterande men det beror kanske i stor utsträckning på det flitiga nyttjandet av orden fascist och fascism som du slänger ganska friskt runtikring.

    För mig har dina kommentarer ofta den hätskhet som präglar den som har sett ljuset och är helt oförstående för den som inte har sett samma ljus, en oförståelse för andras uppfattningar som inte sällan leder till att de okunniga skall uppfostras med våld av de självrättfärdiga. Och de är i allmänhet vänster.

    Om vi nu antar att du talar sanning och inte är vänster, vad skulle du själv vilja klassificera dig som på en traditionell vänster-högerskala?

    SvaraRadera
  16. Jo, du är kommunist. Hela din argumentation och attityd avslöjar det.

    Hör du det? D U_Ä R_K O M M U N I S T! En monoman kommunist. :-)

    SvaraRadera
  17. @Carl Eriksson: det är ingen idé att be kommunister erkänna att de är kommunister, det gör de aldrig.
    De tycker själva att de är infiltratörer i fasciststaten.
    De tycker det är lite underground och spionaktigt att vara gapiga, kritiska mot kapitalisterna i fasciststaten och samtidigt tro att de förvillar folk genom att tala och uppföra som en kommunist men i andra andetaget hävda att de inte är det.

    Det bästa är att låta dem tro att de är smarta, ungefär som med chimpanser på zoo.

    SvaraRadera
  18. E/LD´s syn på detta med fascism och hur hans minne och impulskontroll påverkas av alkohol
    --------------------------------

    e/LD sa...

    som vanligt förstår inte Kommunisten Micke någonting. Vad jag säger är att man får se till verkligheten som den är och utifrån det nå fram till bästa resultat. Det fanns stort utrymme för frihet i Mussolinis Fascist Italien. Men givetvis kan man inte ha det för kommunistsvin som Micke som skulle förstöra alla funktioner i samhället, samt sprida krig och elände globalt. Det är bara att inse att fascismen ändå är ett viktigt mellansteg att ta i dessa kristider för att få bort kommunismen. Och jag tror även Hax kommer förstå att detta är nödvändigt tillslut, det är bara att se hur occypie rörelsen beter sig. Tack och lov så finns det patrioter som Andrew Breitbart som bekämpar dessa krafter och säger dem en sanningens ord.
    I länken nedan ser vi ett typexempel på hur Andrew Breitbart står upp för frihet, medan kommunistmedierna försöker håna honom och förvränga vad vi just fått se. Se själva, videon talar för sig själv.

    http://www.youtube.com/watch?v=9NzHHQASizE

    15 februari, 2012 11:08



    Det stämmer förvisso att Fasciststaten kunde ha utvecklats på sikt och att den på många sätt liknar dagens samhälle som just är en av de rikaste tider vi lever i. Det är fakta och det ska vi va glada över. Vissa samhällsstrukturer fungerar. Fascismens problem och stopp i utvecklingen var samarbetet med Hitler Tyskland något som förargade många fascister. Skulle vi haft Mickes Svin-kommunism så skulle vi alla sitta på fattighuset nu och svälta.

    Men jag har inget minne av att jag skrivit något av inläggen innan i denna tråd och då är jag ärlig, för även om vi hade fest igår så var jag knappast så berusad. Möjligen har någon kompis drivit med mig. Men jag är säler på att du ligger bakom det här Micke. Väx upp för fan!

    15 februari, 2012 18:06

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.