2012-04-11

ACTA sågas grundligt

I dag har det varit ännu ett Acta-seminarium i Europaparlamentet, denna gång arrangerat av liberalerna och socialdemokraterna.

Seminariet kan ses nu i efterhand om du följer denna länk. (Du får snabbspola lite, till 17 minuter, för att komma till början...)

Hör bland andra Amnesty, Reportrar utan gränser, Techdirts Mike Masnick och Knowledge Ecology Onlines Jamie Love såga ACTA.

I morgon, torsdag, hålls ytterligare ett ACTA-seminarie, som arrangeras av socialdemokraterna. Mer information om du klickar här. Och det livestreamas kl 09:00-12:30 här.

Se även Acta-bloggen: ACTA-motståndet mobiliseras på nytt

6 kommentarer:

  1. Vill bara säga att ni gör ett fantastiskt bra arbete i Europaparlamentet. Ni har min röst i nästa EU-val.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Datavetaren. Sällan har jag väl varit så nöjd med hur jag röstade, som jag är med min röst på Christian Engström. Man känner sig delaktig också, till exempel genom att det ibland dyker upp namninsamlingar eller demonstrationer som Hax och/eller Engström rekommenderar.

    SvaraRadera
  3. Har samma åsikt och tankar som vonschultz gav ord åt ovan. Men glömm för den skull inte att stödja Piratpartiet i nästa riksdagsval. Där har piratpartiet också mycket att göra!

    SvaraRadera
  4. +1 till L. Se till att få in PP i riksdagen nästa val!

    SvaraRadera
  5. Det som under de senaste åren gett mig mest förtroende för politiken under senare år måste vara det faktum att vi när vi fick in CE i parlamentet fick en politiker som faktiskt valde fullfölja sitt mandat.

    Tro mig, det uppskattas. Min röst ligger fortsatt på PP både till EU och till Riksdagen.

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med tidigare kommentarer, jag har aldrig känt mig så representerad tidigare tack för allt slitgöra ni gör där nere!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.