2013-11-04

Piratpartiet fastställer EU-listor - Rösta nu!

Möte inför förhandlingar i Europaparlamentet i Strasbourg.

Nu börjar första omgången av Piratpartiets snåriga omröstning för att fastställa EU-valsedlar.

Den stora frågan är vem som skall toppa listan. Christian Engström, som förra gången – eller den tidigare tvåan Amelia Andersdotter.

Själv förespråkar jag Christian Engström. Inte bara för att han är min chef. ;-)

Christian har den kommunikativa förmåga, den sociala fingertoppskänsla och den tyngd som jag tycker att förstanamnet på listan skall ha. Därför hoppas jag att han kommer att få toppa Piratpartiets EU-valsedel även 2014.

Alla medlemmar i Piratpartiet kan rösta. Här får du en instruktion om hur det går till... »

Och här kommer lite bloggposter, som visar vad Christian och Piratpartiet gjort och vill göra:
Vad Piratpartiet gjort och gör i EU-parlamentet »
Piratpartiet i EU-parlamentet: En blick framåt inför nästa mandatperiod »
Piratpartiet: Rapport från frontlinjen »

2 kommentarer:

  1. Det borde ju vara en ren formalitet, men i det där partiet vet man aldrig.

    Christian har fått mer uträttat under sina år i parlamentet än jag någonsin vågade drömma om, medan resten av partiet gjort sitt bästa för att utplåna sig självt i någon slags orgie av internbyråkrati.

    Jag misstänker att detta varit möjligt endast genom att Christian åtnjuter en hög grad av autonomi gentemot partiet i övrigt. Om det är korrekt borde kanske partiet ta sig en funderare vad man håller på med på riksplanet och göra mer av det som faktiskt funkar och mindre av det som bevisligen inte funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sluta uttala sig om genusfrågor och förespråka massinvandring (Nipe) kan också vara en framkomlig väg...

      Radera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.