2005-09-19

En liten film om (s)kam

Det finns saker som skett den senaste mandatperioden, som inte direkt hedrar regeringen Persson. Här kommer en liten filmsnutt som påminnelse om en av dem...

För att kunna hantera många nedladdningar ligger filerna på en extern, reklamfinansierad, server. Gör så här:

Klicka länken nedan - scrolla ner på den nya sidan - klicka "Free". Är det mycket trafik ställs du i kö någon knapp minut. (Meddelande en bit ner på nya sidan "Download ticket XX seconds".) När meddelandet "Download" och filnamnet visas är det bara att klicka. Lite omständigt, jag vet, men mitt vanliga webbhotell kommer att fakturera mig till döds om jag ställer till med allt för fet trafik...

Filformat att välja mellan:

divx/avi [6,3 Mb]
http://rapidshare.de/files/5278552/persson_divx.avi.html

QuickTime, större variant [5,8 Mb]
http://rapidshare.de/files/5278639/persson_large.mov.html

QuickTime, mindre variant [2,2 Mb]
http://rapidshare.de/files/5278670/persson_small.mov.html

Real Media [1,2 Mb]
http://rapidshare.de/files/5278701/persson_small.rm.html

MPEG4 [5,8 Mb]
http://rapidshare.de/files/5278763/persson.mp4.html

Ju större fil, ju bättre kvalitet.

Enjoy!

Uppdatering: En av mina duktiga och begåvade läsare har satt upp en mirror-site, varifrån det är mycket smidigare att hämta hem filmerna. Fungerar tills vidare. Man tackar! :-)

Länk till mirror-siten

13 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag försökte göra en bittorrent, men jag är inte helt inläst på det ännu, (host host).

    Däremot så seedar jag gärna om det dyker upp en torrent här.

    SvaraRadera
  3. Ni är så gulliga! :-)

    Jag skall f.ö. skaffa ett webhotell med obegränsad bandbredd snart, så denna lösning var temporär.

    Men sprid gärna filmen på så många sätt som möjligt. Jag vill att den skall sippra fram till Ulvskog, Persson eller någon annan - som kan bli skitförbannad. Gärna offentligt. ;-)

    SvaraRadera
  4. Tack alla som hjälpt till att sprida denna lilla film. Hoppas den når fram till sosseriet.

    Fler filmer kan utlovas framöver. Men först skall jag ta mig samman och sjösätta mitt podcasting-projekt.

    SvaraRadera
  5. Vad har vi att se fram emot när det gäller Podcasting projektet? Fenomenet håller på att fylla mina dagar, lyssnar ständigt på Podcasts när jag inte sitter i möten eller måste kommunicera med folk. Free Talk Live är en klar favorit, även om ena programledaren ibland är lite väl militant och fokuserar lite väl mycket på just drogliberalism.

    Skaffade mig faktiskt en iPod främst för att kunna lyssna på podcasts var som helst..

    F ö tror jag att olika former av media kan vara ett ypperligt sätt att sprida frihetens tankar. Själv skulle jag gärna läsa ett "glossy magasin" typ GQ fast mer anknutet till liberala teman (och inte bara riktat till män).
    Insändare, ledare mm i all ära, men att få in lite underhållning och nya perspektiv kring spridandet av frihetens idéer tror jag kan locka nya människor.

    SvaraRadera
  6. Den drastiskt fallande kostnaden (i tid och pengar) för att tillverka "filmer" av hög kvalitet kombinerat med att allt fler sitter på rejäl bandbredd och är vana att ladda ner filmer från nätet gör att detta bara är början.

    Undrar vad det filmmässiga svaret på Veronica Palms blogg blir?

    SvaraRadera
  7. Wille F:

    Om podcasting. Formatet blir nog lösa MP3-filer som folk får tanka hem på traditionellt sätt - och som alla vet hur de skall hantera.

    Jag har tänkt mig en del korta saker på 3-4 minuter. Sedan får vi se hur mycket trafik det tar, och om jag även skall göra längre program...

    Ni som lyssnar regelbundet på sådant här - vilken komprimering (frekvens / bitrate) bör jag ligga på för att det skall vara OK?

    SvaraRadera
  8. Du kan nog ha rätt lågt, 24kbps verkar Free Talk Live köra, fungerar alldeles utmärkt.
    Det är ju trots allt tal, dvs inget behov av att få med alla nyanser av en filharmonisk orkester precis, såvida du inte tänkte ta med ett band och sjunga fram dina budskap. :)

    SvaraRadera
  9. Uppdaterat.

    Podcast: Någon som känner till något bra web-hotell med fri trafik - även i det finstilta..?

    SvaraRadera
  10. Podcast: Någon som känner till något bra web-hotell med fri trafik - även i det finstilta..?

    Själv använder jag 1&1 för mitt företag eftersom de har rätt vettiga priser på att få en hel server för sig själv.
    De har tydligen nyligen uppdaterat sitt utbud så att man får obegränsat med bandbredd till 100mbit (något jag inte var medveten om förrän för ett kort tag sedan, vet ej om det gäller mig, borde göra det).
    £49 i månaden kostar det att hyra en hål låda åt sig själv..

    SvaraRadera
  11. länkar verkar inte vara min grej på senare tid:
    www.1and1.co.uk

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.