2006-10-11

Så här skulle man kunna ha sagt...

Det är lätt att sitta på läktaren och ha åsikter – men skulle inte kulturministern ha kunnat säga ungefär så här:

Jag har inte betalt tv-licens. Jag har tyckt att det är fel att tvinga folk att betala för media som de aldrig har bett att få. Så tycker jag fortfarande. Men nu har statsministern sagt att jag måste betala, om jag skall vara kulturminister. Så då gör jag det.

Som kulturminister kommer jag att engagera mig i frågan om public service och dess finansiering. Min personliga åsikt är att det finns lösningar som är bättre än den vi har i dag.

Jag vill dessutom passa på att påpeka att många av de journalister som är här har tv-licensen betald av sina arbetsgivare. Enligt Skatteverket slipper de skatta för denna förmån. Det är lite märkligt, så det får vi nog titta närmare på.

Go´midda!

3 kommentarer:

  1. Fast nu var det ju inte statsministern som sa till henne att hon skulle betala, utan hennes man började ju göra det helt frivilligt...

    Uppenbart så var hennes ministerpost viktigare än att hålla fast vid att man inte skall betala tvlicens.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Det hade varit en lögn också, det handlar om snålhet

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.