2009-12-26

Vykort



Ett par dagar till är jag på julsemester i Istanbul. Konstantinopel som en del av mina vänner envisas med att säga. Miklagård, som det står i väderleksrapporten i min iPhone.

Stor jävla stad. 11 miljoner invånare. Minst. Och puls därefter.

Men till och med jag, som normalt ogillar stök, trängsel, gapighet och påstridiga människor börjar känna mig hemma. (Jag tror rent av att jag har lyckats förvirra en del efterhängsna försäljare genom att lägga handen på axeln på dem och tacka för pratstunden – och fortsätta med att vänligt säga att jag verkligen inte vill att de skall ödsla sin dyrbara tid på någon som ändå inte tänker följa med och köpa vad det nu är de för tillfället vill att jag skall köpa. Men tysken där borta, Insallah...)

Snart har jag tinat upp. Jag behöver nog sitta och dricka te och stirra på Bosporen ett drygt dygn och ett halvt till. Sedan lär jag vara online  igen.

Ha det så bra i drivorna av snö, gröt och julgranskulor!

6 kommentarer:

  1. MiKLagård!

    Så det är till att ha dragit i härnad i österled?

    SvaraRadera
  2. Jo. Rättat.

    Känner mig lite som Hercule Poirot...

    SvaraRadera
  3. Genusväldets Untergang:

    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/12/26/genus-hitler-och-genusvaldets-undergang/

    SvaraRadera
  4. Ska du inte dricka raki?

    SvaraRadera
  5. Nytt kapitel i terrorist-cirkusen.

    Förbud mot all elektronik för
    flygpassagere?:

    TSA To Save Print Media? No Electronics On International Flights? What A Joke

    Dags för protester!

    SvaraRadera
  6. Putte,

    förbudet att röra på sig, eller ha kudde/filt en timme innan landning är ju för DIN SÄKERHET.

    Not.

    Till skillnad mot tåg, färjor etc så kan plan användas mot politikers bostäder. Orwellisk säkerhet på flyg är då av högsta vikt!

    =(

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.