2015-01-15

Slösa aldrig bort en bra kris...


"Särskilt fransmännen får ursäkta mig för vad jag tänker säga, men jag tror nog att vi förstår varandra i det här rummet: Vi måste på något sätt ta tillvara på den möjlighet som chocken över det som hände i Paris i förra veckan givit oss, för att inse att vi måste vakna och gå framåt med utbyte och samarbete inom två områden: underrättelseverksamhet och försvar."

EU:s "utrikesminister" Federica Mogherini, i Europaparlamentet i Strasbourg i onsdags.

"Möjlighet" sa Bull. Maken till arrogans. Jag önskar att jag vore förvånad.

Länk: EU och Charlie »

2 kommentarer:

  1. "You never let a serious crisis go to waste. And what I mean by that it's an opportunity to do things you think you could not do before." - Rahm Emanuel

    SvaraRadera
  2. Ingen skilland på det och vad Friedmanskolan säger om hur man ska utnyttja kriser. Gick ju bra i Irak.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.