2006-02-23

The Usual Suspects

Eftersom det inte verkar vara någon större nyhetsdag - än så länge - kan man alltid roa sig med att se vad de organiserade (s)-bloggarna har för sig.

När jag var inne på deras samlingssida för en liten stund sedan mötte jag rubriker som Dags att lagerrensa bland friskolorna!; Varför uppnår så många elever målen? (sic!); Varför så rädda för heltidslagen?; Borgerliga maktkampen har börjat; Nytt från LO samt Dagens Vits.

Roligare än så blir det tydligen inte när man sätter ombudsmän till att blogga...

Länk till samlingssida för (s)-bloggarna

3 kommentarer:

  1. De har ju börjat lusa ned intressant.se igen också...

    Jag litade dock inte helt på postarens ironi, utan skickade honom en länk till vad det betyder att bli "godkänd" i dagens skola

    SvaraRadera
  2. Ja, vänstern har ju inget att komma med. Bara egna misslyckanden.

    Sett att många vänsterbloggare tar ställning för DN:s VD:s syn på den uttjatade listan Elit. Reagerar man månne ryggmärgsmässigt mot nåt man ogillande upplever som privat, hippt och/eller borgerligt? Men sosse-maillistor finns väl också. Skulle man knappast kritisera.

    Tänkte att man kanske är desperata i ett läge där paradigmet "vänster är rätt" håller på att skiftas, men antagligen är gnället på listan bara vanligt sosse-gnäll, kompasslöst vad grundläggande rättigheter beträffar (rätten att få skvallra i slutna rum).

    Ung Vänsters bidrag, att försvara mänskliga rättigheter i Iran från intervention i vad UV påstår är ett förljuget syfte att stoppa kärnvapen, är ju sedan imponerande kasst!

    SvaraRadera
  3. Många elever som uppnår målen är förmodligen de 75-80 proent som klarar betyg i kärnämnena (när 20-25 procent inte gör det). Det är förmodligen "många elever" som klarar målen även när det sjunker till 50 procent, eller kanske under det. Är man sosse och mot förändringar så är det ju logiskt!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.