Det måste betyda att de tänkt sig att reklamtidsköparna skall subventionera tv-apparaterna. Annars blir ju Philips mecklade tv-modeller helt enkelt utkonkurrerade av modeller utan den där extra tekniken. Extra teknik kostar.
Tja jag vet inte om det är något att bli upprörd över. Den som inte vill ha en sådan apparat kan ju köpa en annan modell. Dessutom skapas en ny liten tjänstemarknad där fiffiga tekniker tar bort reklamlåsningen eller säljer någon apparat som eliminerar funktionen.
Eftersom den här tekniken måste förutsätta ett automatiskt sätt att identifiera vad som är reklam och inte, kan man rent av bygga tv-apparater som byter kanal automatiskt vid reklamavbrott.
Jag tror nog att Philips lurar sig.
Men man kommer ju osökt att tänka på slutscenerna i A clockwork orange, där Alex sitter bunden i en stol med ögonlocken upptejpade. ;)
Philips har väl rätt att göra vad dom vill. Det enda som kommer att hända är väl att alla kommer att börja använda Internet istället. TV är inte ju inte en så flexibel apparat så den kommer nog förpassas till historien snart.
En bra lösning är ju att kolla på TV i datorn och buffra programmet så att man kan börja titta lite senare och så skippa reklamen (till och med automatiskt om man har showview på tv-kortet).
Ge nu inte EU några idéer...
SvaraRaderaAma-gi, var det du som skickade en inbjudan till en mailinglista till min partiadress?
SvaraRaderaHar du isåfall lust att skicka den igen? Jag hann inte gå med innan tiden tog slut.
/Daniel Lindsäth
(Sorry HAX, inte meningen att kapa din kommentarsida =)
Jag gör redan konsumentuppror genom att helt enkelt inte titta på TV. De sevärda programmen laddar jag ner, färdigrensade från reklam.
SvaraRaderaDet måste betyda att de tänkt sig att reklamtidsköparna skall subventionera tv-apparaterna. Annars blir ju Philips mecklade tv-modeller helt enkelt utkonkurrerade av modeller utan den där extra tekniken. Extra teknik kostar.
SvaraRaderaTja jag vet inte om det är något att bli upprörd över. Den som inte vill ha en sådan apparat kan ju köpa en annan modell. Dessutom skapas en ny liten tjänstemarknad där fiffiga tekniker tar bort reklamlåsningen eller säljer någon apparat som eliminerar funktionen.
Eftersom den här tekniken måste förutsätta ett automatiskt sätt att identifiera vad som är reklam och inte, kan man rent av bygga tv-apparater som byter kanal automatiskt vid reklamavbrott.
Jag tror nog att Philips lurar sig.
Men man kommer ju osökt att tänka på slutscenerna i A clockwork orange, där Alex sitter bunden i en stol med ögonlocken upptejpade. ;)
Philips har väl rätt att göra vad dom vill. Det enda som kommer att hända är väl att alla kommer att börja använda Internet istället. TV är inte ju inte en så flexibel apparat så den kommer nog förpassas till historien snart.
SvaraRaderaEn bra lösning är ju att kolla på TV i datorn och buffra programmet så att man kan börja titta lite senare och så skippa reklamen (till och med automatiskt om man har showview på tv-kortet).
Det lär väll inte dröja länge innan någon vpk:are motionerar i riksdagen om någon reglering på det här området *lol*
SvaraRadera