2006-10-26

Gudmundson vs. SVT

Jag noterar att bloggkollegan och journalisten Per Gudmundson ännu inte börjat på något nytt jobb, efter tiden på SVT24. Istället ägnar han sig åt omfattande medborgarjournalism på sin blogg.

I dag avslöjar han till exempel hur SVT:s program Bokbussen ger tittarna läsartips – som inte är skrivna av Bokbussens redaktion, utan av förlagens marknadsavdelningar.

Ett bra knäck, inte minst som sådana avslöjanden brukar svida ordentligt inom public service – och undergräva dess trovärdighet.

Läs mer...

2 kommentarer:

  1. "Journalism". Är det någon sjukdom? Akut journalism, typ. Eller konstform, som postmodernism? Eller är det själva livsstilen?

    "Journalistik" heter det väl, Hax?

    Men jag skulle inte märka ord. Jag skulle tacka för berömmet. Jag blev jätteglad!

    SvaraRadera
  2. Ja, se på fan. Jag har börjat skriva på svengelska... citizen journalism.

    Slicka i dig berömmet, du. Själv blir jag lycklig varje gång jag ser en blogg komma med en egen nyhet.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.