2006-10-17

Nu börjar det äntligen hända saker...

"Statsminister Fredrik Reinfeldt försvarar sina två ministrar som hamnat i blåsväder. Han har fullt förtroende för både Anders Borg och Tobias Billström. Reinfeldt varnar för att den senaste tidens massmediebevakning av ministrars förseelser i tidigare liv leder till moralpanik.

- Jag tänker inte nu sända signalen till svenska folket att varje förälder som försöker få ihop sitt liv och betalar en ersättning till en barnvakt, därmed skulle vara diskvalificerad för varje form av tyngre förtroendeuppdrag för resten av sitt liv, säger statsministern.

- Jag tror att vi ska vara väldigt vaksamma på vad som nu håller på att ske. Jag har sett den här typen av drev förut. Vi tror att vi kan ropa fram den vita människan som ingenting har gjort och där ingenting finns att ifrågasätta i tidigare liv. Jag tänker inte medverka till det.

Statsminister Fredrik Reinfeldt kritiserar Radiotjänst för att ha polisanmält Tobias Billströms licensskolk.

- Tobias Billström har mitt fulla förtroende att få göra ett bra jobb och jag kan inte förstå att här gör man en polisanmälan mot en person som vill göra rätt för sig. Jag skulle nästan vilja höra om detta nu är allmän praxis som gäller för alla dom som har hört av sig, för annars börjar vi få någon slags specialhantering av personer som är medialt intressanta, säger statsministern.

- Är det verkligen så, menar Radiotjänst, att varenda person som hör av sig, villig att göra rätt för sig och betala och som inte bestrider att de gjort fel, av Radiotjänst polisanmäls. Är det så? Det tycker jag är en intressant fråga."

Ovanstående enligt TT.

Nu börjar Reinfeldt så långsamt komma upp på banan.

Det är i och för sig inte att jämföra med när Persson gjorde All In och ställde sig mellan drevet och Freivalds, men en bra början.

Det outtalade hotet mot Radiotjänst är lite roligt...

Mer!

5 kommentarer:

  1. Sent, så sent...det här skulle han kunnat ha gjort redan efter Borelius. Bättre sent än att låta det fortsätta, visst, men ändå.

    Göran Persson i Stjärnhov sa förresten att han aldrig skulle kunnat acceptera en finansminister som gjort som Borg.

    Men en justitieminister går bra! Tänk vad skönt det vore om drevet kunde haka på det uttalandet och retroaktivt granska lite...kanske något för bloggarna att börja med.

    SvaraRadera
  2. Nästan lika kul som när Helsingborgspolisen sa att "I Bandidos finns inte en enda vit man" , i betydelsen ostraffad. Till skillnad från HA där det fanns flera stycken icke dömda...

    SvaraRadera
  3. REINFELDT
    anställde
    SVART
    MINISTER
    för
    SKATTE-
    PENGAR

    SvaraRadera
  4. Vitt = inte Nyamko? Nä, vit som oskulden tror jag...

    Om en VD i mitt företag utnyttjade tiden på arbetet till att gräva fram skit om ägarnas personliga förhållande skulle jag snabbt och lätt be honom packa sina familjefoto och avlägsna sig från sitt kontor.

    Ute på företagen sitter fackombud på avlönad arbetstid och gräver i nya regeringens privata affärer. Ingår detta i deras fackliga arbete?

    Våra fackavgifter går också till detta grävande. Undras vad de 47% som inte röstade på (s) tycer om det?

    Inte ens en VD i ett statligt företag sitter säkert. Det har talats om att lägga ner RIKAB förr och något som detta lär inte göra det mindre aktuellt.

    Måste också passa på att erkänna att jag har betalat en grannpojke för att tömma min brevlåda och hålla koll så inga luffare flyttade in på tomten. Det är tydligen inte lönt att satsa på en karriär inom politiken nu...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.