2006-12-01

Att leva loppan på skattepengar fast man egentligen inte vill...

Martin Borgs är min favoritretsticka.

Nu har han bloggat upp en rätt elak Q&A-manual för den nya MUF-ledningen som säkert kan roa och reta många. [Länk]

Det påminner lite om när han nitade dåvarande riksdagsmannen Tobias Billström (m) för partistödet. [Länk]

Naturligtvis ligger det mycket i Borgs infallsvinkel. (Även om jag tror att många kommer att missa den.) De som i övrigt är ideologiskt sympatiska bör känna extra stor press på sig vad gäller att inte leva på systemet.

Och så är det väl säkrast med en brasklapp. Borgs bloggpost kan mycket väl vara ett partiskt post scriptum till den senaste personstriden i MUF. Om det är så eller ej bryr jag mig inte om. Jag tycker helt enkelt att den är rätt kul. ;-)

1 kommentar:

  1. Tack Henrik!

    Jag hade med glädje erbjudit samma fråge- och svarspolicy till Mattias Thorsson et al om de hade vunnit.

    Kandidaterna var lika duktiga på att lova guld och gröna skogar allihopa, och lika skickliga i att låta bli att berätta var pengarna skulle tas ifrån. Framtiden för moderaterna ser ljus ut.

    Del två finns här:

    http://martinborgs.blogspot.com/2006/12/del-tv-frge-och-svarspolicy-fr-mufs-nye.html

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.