2007-07-22

Fult!

Jag noterade i går att den anskrämliga hjulångarimitationen Dixie Queen (som tidigare låg vid Nybrokajen i Stockholm) nu för tiden ligger parkerad på Themsen i London.

Direkt bredvid Towern för att vara exakt.

Det är ändå märkligt hur London, som är en petig stad vad gäller historiska landmärken, låter något så gräsligt skymma utsikten över floden, mot Towern.

Nu är jag inte för förbud. Men om någon startar en insamling för att köpa och sedan sänka den gamla ombyggda bilfärjan, då kan jag tänka mig att pynta in en slant.

1 kommentar:

  1. Apropå fult,

    vad tycker du om det kombinerade badhuset/hotellet man vill bygga i Riddarfjärden?
    För mig känns det som något typiskt stockholmskt. Man tror att Stockholm är så otroligt mycket större och betydsfullare än vad det är.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.