2008-01-09

President Sarkozy says NON!

Fransmännen blir allt mer insulära.

President Sarkozy har nu beslutat att lägga ner de arabisk- och engelskspråkiga tv-sändningarna i France 24.

Ja, ja... Araberna får väl få sin verklighetsbild från Al-Jazira och Hamas-tv istället...

Dock är Sarkans omtanke om skattebetalarna lite... rörande.

"Jag är inte beredd att med skattebetalarnas pengar sända en kanal som inte pratar franska."

På franska är idiot även ett adjektiv.

Länk »

(Tipstack: Kajsa)

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur det ser ut i det ganska långt gångna multikulturella men nu allt mer kritiserade franska projektet och jag vet därför inte om följande argumentation alls har någon relevans, men - i alla fall - om "På Spåret" eller "Parlamentet" gått på arabiska på helgkvällar, hade svenska folket inte rört en min då?

    Det kanske kan vara något ditåt i alla fall. Jag vet inte. Det är ju även viktigt att alla i ett land har ett gemensamt språk, och då kan man ju ha vissa gränser för hur man släpper fram minoritetsspråken och s a s blandar språk i tablåerna.

    Bara några tankar. (Ge moteld un förböveln!!! ;) )

    SvaraRadera
  2. I just en nyhetskanal riktad till utlandet tror jag att det var få som upprördes över att det talades utrikiska.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.