2008-07-03

Detta måst kollas upp! Snabbt!

Grupparbete:

Industri- och konsumentutskotten i Europaparlamentet kan på sina sammanträden på måndag komma att väcka nytt liv i förslaget om att fildelare skall kunna stängas av från internet.

Förra gången frågan var uppe lyckades Christofer Fjellner (m) samla tillräckligt motstånd för att rösta ner förslaget i parlamentet. Men nu verkar det alltså som om de försöker igen...

Detta måste kollas upp – och stoppas!

Det ligger uppåt 800 ändrings- och kompromissförslag i detta ärende. Enligt mina källor finns det mycket mer anmärkningsvärt i detta material, utöver tankarna på att stänga av folk från internet.

Detta går, just nu, över min kapacitet. Det här kräver grupparbete. Ni som har kontakter: Rota! Kolla! Och länka gärna upp mer information här i kommentrerna.

Länkar:
EUwiki
Realtid – Nya EU-regler om fildelning på väg köra över Sverige

5 kommentarer:

  1. Låt gärna EU ställa till med något riktigt korkat så att det blir liv i frågan om vad EU är bra för.

    Ingenting blir mitt svar.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. http://www.edri.org/edrigram/number6.13/telecom-package-internet

    http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08/07/03/0310203

    SvaraRadera
  4. Skrivit till junilistan, hoppas nån är på plats.

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde ett försök att titta på frågan och bloggade om vad jag kom fram till på http://christianengstrom.wordpress.com/

    Executive summary: i och för sig dåliga ändringsförslag, men kanske inte riktigt så farligt som det verkar när man läser om det hos La Quadrature.

    Men jag kan mycket väl ha fel, så läs gärna mitt blogginlägg och kom med invändningar om det behövs.

    Jag försöker göra länken till inlägget klickbar.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.