2008-10-18

Som alldeles vanliga människor...

I sin nya bok skriver Pär Nuder att Göran Persson cyklat omkull och skadat sig – på fyllan vid en fest på Harpsund.

Persson biter tillbaka och säger "Jag kan säga som så att jag är förvånad över att Pär Nuder minns någonting."

Men hur var det då med Persson? "Jag kan inte exakt rekapitulera händelsen."

Fulla och galna som vanligt folk, alltså. Rätt sympatiskt, på sätt och vis.

Om de inte hade med sig folk på fylleslaget som hade jouren den kvällen vill säga...

Länk»

5 kommentarer:

  1. Fastän jag gillar inte att det förmodligen var jag som skattebetalare som betalade det de drack på Harpsund.

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit full en gång. Ingen skrev en bok om det dock.

    SvaraRadera
  3. I SAPs värld är det rättvisa när två personer har exakt lika hög ersättning.

    Den ene efter att ha jobbat hela veckan och därefter även helgen, den andre efter att ha supit sig redlös med skattemedlen som den förste levererade in.

    SvaraRadera
  4. Det var mörkt på Nuders balkong igår.

    SvaraRadera
  5. Försöker fortfarande föreställa mig Nuder som packad men det känns bara bisarrt. Minns nykteristen Ringholms gamla ord om kräftskivorna: Efter deras fjärde snaps byter jag ut deras brännvin mot vatten, det är aldrig någon som märker något!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.