2009-01-10

Varning för lokal halka...


(Via: Blog Me Gently 2.0)

5 kommentarer:

  1. Återigen skulle det bevisas: allt blir roligare med Yakkety Sax.

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik,

    jag tänkte bröja blogga tänkte jag, inte så seriöst som din blogg, men ändå ngt åt det hållet med nyheter av alla de slag men även också diverse intressantheter.

    Så jag registrerade en blogg nu men så blev jag lite osäker på det hela... Jag menar jag är trots allt libertarian och det mesta av mina åsikter går faktiskt stick i stäv med gälalnde lag.
    tex vad gäller vapenlagarna, prostitution, droger, skatter, och säkert en massa annat jag inte kommer på nu.

    Vågar man blogga om vad man tycker? kan man förvänta sig polisrazzior hemma om man uttalar sig om att vi borde legalisera droger?
    Vill liksom inte råka ut för myndighetstrakasserier av ngt slag pga det här, vill bara säga vad jag tycker och inte dra in mitt privatliv i det hela. Finns det ngn risk för att vad jag skriver kan orsaka mig bekymmer även utan att varken uppmuntra eller begå lagbrott själv? Kanske borde jag ordna datakunskaper nog att skydda min identitet innan jag börjar blogga från ett libertarianskt synsätt...


    för närvarande inte ngn skyddad identitet på nätet /Mikey

    SvaraRadera
  3. http://bloggforfrihet.blogspot.com/

    sen om ngn vet hur man får videosarna att synas på samma sätt som på denna bloggen så får denna gärna skrika till.

    vill inte bara ha länken där jag vill ha bilden synlig så man kan spela upp det utan att byta sida.

    SvaraRadera
  4. Mikey

    I youtubeklippen finns det en textremsa som heter "embed"
    Den klipper du in i html-fältet i din blogg

    SvaraRadera
  5. Än så länge är det inte förbjudet att ha åsikter om det mesta.

    Gränsen går väl vid hets mot folkgrupp och stämpling / konkret uppmaning till olika brott.

    Och tills vidare funkar det ju att blogga anonymt. Vilket är en rättighet vi måste försvara.

    Den enda svenska bloggare som råkat ut för systemet är vad jag vet jag själv. Men för det krävdes att jag skulle publicera hemliga FRA-papper. Jag är anmäld för brott mot rikets säkerhet...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.