2010-03-28

Sommartid

Glöm inte att vrida fram klockan en timma.

9 kommentarer:

  1. En timme av mitt liv försvann helt plötsligt...

    SvaraRadera
  2. Der första som ska avskaffas när jag tar över världen är tidsomställningen.

    Man kan inte vinna tid eller få ett bättre liv genom att ändra på klockan.

    Det är ingen vinst att det blir ljust tidigare om det blir mörkt tidigare.
    Att dygnet ser ut som det gör i förhållande till årstiderna är inte en felkonstruktion som behöver korrigeras för att tillfredställa krav på produktivitet.

    SvaraRadera
  3. @Mikko,

    Jag blev förvirrad av det här hemma. Har bara klocka på mobilen och på datorn, och båda hade ändrats automatiskt utan något meddelande alls. Så om jag ställt fram dom en timme manuellt hade det blivit fel... Tur att det finns klockor på Internet man kan synka med :)

    SvaraRadera
  4. Micke,

    infor 13 manadsaret nar du anda ar i farten...
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Fixed_Calendar

    /W

    SvaraRadera
  5. Katten verkar inte behöva några klockor. Han har ändå örnkoll på sina mattider och när färjan kommer.

    Vi bor ganska nära färjehamnen där den första under vardagarna avgår 04.50. Katten väcker mig punktligt halv fem för då måste jag lyfta upp han och bära runt på han lite. Sen får jag gärna sova lite till. Under helgerna är det okey med sovmorgon för då seglar färjorna inte iväg så okristligt tidigt.

    Antagligen är det trafiken till färjan som han hör.

    SvaraRadera
  6. Micke: Ja, får väl hålla med dig här. Den här omställningen varje år är inte längre speciellt nödvändig utan enbart jobbig.

    SvaraRadera
  7. varför ska staten bestämma att vi ska ha sommartid? horribelt!

    SvaraRadera
  8. Visst är det lustigt att man kan få halva världen att låta klockan gå fel och i Europa mer än halva tiden på året - sju månader av tolv?

    Och detta utan knot med undantag från en hoper bönder.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.