2011-01-10

Underhållningsvåld

Inget går upp mot ett rejält författargräl.

11 kommentarer:

  1. Är Ranelid verkligen författare? Jag trodde mest han var bråksjuk..

    SvaraRadera

  2. I fjol gjorde jag 138 framträdanden, jag har miljoner läsare, människor har låtit tatuera in metaforer som jag har skrivit på sina armar, jag har målat omslagen till fem av mina böcker, varit fotbollsspelare på hög nivå, fått Augustpriset och mycket annat. Rent vetenskapligt sett är jag mer begåvad än han någonsin kommer att bli. Jag vet inte vad han är känd för. Han har skrivit några böcker om krig.



    Ranelid är en käring.Det kan anses besvisat bortom alla tvivel.

    SvaraRadera
  3. Micke/
    Är i och för sig ett stort Englund-fan och håller helt med om att Ranelid är svåruthärdlig, men:
    Är det inte du som brukar bli så oerhört sur och förnärmad när andra kommer svepande omdömen, eller har jag fel?

    SvaraRadera
  4. Nej jag älskar psyksjuka spammande stalkers och det gör ju du också så länge dom stalkar mig.

    SvaraRadera
  5. Micke/
    Vad menar du?
    Jag har tidigare, på Ingerös blogg, skällt både på dig och JonasN för hur ni håller på och larvar er (jag vill till och med minnas att jag försvarat dig vid något tillfälle), jag tycker inte om när någon spammar sönder kommentatorfällt med långa trådar som bara innehåller skällsord (här har jag dock aldrig orkat bry mig). Jag kan naturligtvis även jag bli sur eller komma med drastiska uttalanden, ingen är perfekt, men jag försöker i alla fall se till att hålla en hyfsad ton och erkänna när jag haft fel eller gått till överdrift. Grejen är bara att du som efterfrågar kosekvens av andra själv är väldigt inkonsekvent i ditt fördömande av "spammande stalkers". Jag tycker dessutom att det är lite synd att du, som skulle kunna bidra med intellektuellt tuggmotstånd, knappt kan delta i en enda debatt utan att sjunka ner till samma nivå som alla korkade sverigedemokrater som hänger här; men det står ju naturligtvis var och en fritt att välja att vara retsticka framför att vara debattör.

    Anledningen att jag skriver det här är att jag hyser ett visst hopp om att du ska tänka om och kanske hålla någon enstaka debatt utan att kasta skit och ignorera alla frågor bara för att pröva hur det känns, ett hopp jag inte hyser om sagda sverigedemokrater (eller om en del av mina meningsfränder, skall erkännas). Slösar jag bort min tid?

    SvaraRadera
  6. Ditt problem är att du gör mig ansvarig för dina spammande vänners stalkande.

    Jag är inte ansvarig för det och det är min rätt att svara på det.

    Ditt problem är att mitt försvar mot stalkandet görs till problemet.

    Om du vill ha en relation till mig får du lov att börja sortera människor utifrån vad dom gör och inte utifrån att dom tillhör den sida som du tror dig tillhöra själv.



    Bulten i Bo har stängt sin blogg för gott efter att hans familj blivit hotad av någon eller några ur det det fina frihetliga sällskap som cirkulerar dom åsiktsmodererade bloggar vi pratar om.


    Detr är dom människorna du vill att jag ska adressera på ett konstruktivt sätt.

    Det kommer inte att hända.

    Jag vet att du är en trevlig person och såna slösar aldrig bort sin tid.

    SvaraRadera
  7. Micke/
    Samtidigt som du alltså fördömer mig, inte för det jag gör utan för vilken "sida" jag tillhör. Konsekvent, som sagt.

    B.t.w. jag har sätt flera debatter där det du skriver besvaras av en knäppskalle och en vettig person, och du ignorerar nästan undantagslöst de som vill ha en seriös debatt och väljer att kasta skit med spammarna. Jag vet att jag låter jävligt dryg och pompös, men fundera lite på vad som gör att alla debatter som du deltar i spårar ur, alldeles oavsett vilka i övrigt som deltar. Du kanske kommer fram till att allt är dina onda fienders fel och att du är ren som ett lamm, och då har jag slösat bort min tid; men om du kommer fram till att, i något enstaka sammanhang, förändra någon liten del i ditt beteende, om så bara för att se om det gör någon som helst skillnad, så har jag det inte.

    SvaraRadera
  8. Tack, förresten för den sista meningen. Det är precis därför jag får för mig att allt hopp inte är ute,trots alla gånger jag sett dig vända seriösa debatter ryggen för att kasta skit med idioterna.

    SvaraRadera
  9. Jag vet inte varför du inte ägnar dig att sopa bron därhemma kistället för att ge mig goda råd?

    Beror det på att du insett att vissa av dina kollegor är så fyllda med skit att det är utsiktslöst att tro att dom skulle förstå vad du säger?

    SvaraRadera
  10. Dels det, dels är det är detta i stundens ingivelse och inte planerat, tillfället har så att säga inte visat sig i något annat sammanhang.

    SvaraRadera
  11. Nej precis.

    Jag tror vi lägger ner här.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.