2016-11-15

5 juli-podden 26: Integritetsspecial med Oscar Swartz

5 juli-podden – för dig som vill vara uppdaterad i debatten om internet, övervakning och fri- & rättigheter.



Varför är rätten till privatliv viktig att försvara? Den lyssnarfrågan försöker vi besvara i dagens specialavsnitt av 5 juli-podden.

Med Karl Andersson, Henrik "HAX" Alexandersson och Oscar Swartz.


Soundcloud » | Youtube » | iTunes »RSS-feed (via Soundcloud) » | Ladda hem filen (MP3) »

Feedback, läsarbrev och insändar-inslag (MP3) kan sändas till: karl[at]5july.org

Publicerad under Creative Commons (Soundclouds CC-licens: CC=BY&NC)

HAX 5 Juli-blogg (på engelska) »

1 kommentar:

  1. Tack för svaret!

    Jag tyckte att det var intressant hur ni tog upp skillnader mellan integritet i olika instanser. Det tror jag är en nyans som oftast går förlorad i debatten och leder till förvirring.

    Jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att integritet var inskriven i grundlagen. Bara en sådan sak tror jag gör stort intryck på integritetsförringarna. Men uppenbart är att frågan är väldigt bred och svår att inkapsla. Dock så tycker jag att jag fått en bättre överblick och nya intryck.

    Kul med Oscar Swartz, honom borde ni ha med oftare.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.