2009-06-18

En pirat i Bryssel!


I kväll har jag druckit öl med Piratpartiets nyvalde ledamot i Europaparlamentet, Christian Engström. En jävla trevlig prick!

Välkommen till stan!

Erik Josefsson och jag har nu torterat Christian med massor av input om vad som är på gång här i Bryssel. Och ställt ut varningsflaggor på en del grynnor. Om två veckor börjar jobbet i praktiken och formellt tillträder Engström vid sessionen i Strasbourg i mitten av juli.

Det här kommer att bli utmärkt! Och spännande!


(Bilderna är fria att kopiera och använda.)

14 kommentarer:

  1. Var dricker du öl i Bryssel? Jag föredrar Delirium men du kanske har något annat guldkorn att rekommendera?

    SvaraRadera
  2. Vad hände så passande två månader innan den stora dagen?

    http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=27647

    X

    SvaraRadera
  3. Delirium är trtevligt. Och *väldigt* välsorterat. Annars gillar jag faktiskt de belgiska sunkbarerna bäst. Patina, atmosfär, original...

    Visserligen bor jag granne med Café Leffe (OK öl, men se upp för deras mat) men brukar fastna på någon mindre bar, till exempel Le Chalet vid Place Chappell.

    SvaraRadera
  4. I dag fick det bli öl i trängseln med eurokraterna på Plux.

    SvaraRadera
  5. Japp, Christian är en bra prick att dricka öl med, helt klart! :-)

    SvaraRadera
  6. Det roliga är att flera av de politiska grupperna ligger på för att ställa sig in. Vilket känns lovande.

    (Även om jag själv fortsätter att tjata om att jag tycker att det skulle ge mest svängrum att vara grupplös. ;-)

    SvaraRadera
  7. Det gläder mig att ni två (HAX och Erik J) finns därnere ibland, och det hoppas jag så förblir! Ni gör ett hästjobb.

    För de (köpe)troll som vill så split och gnälla på Piratrörelsen för att den är vänstervriden (för att Erik J finns med i kulisserna) eller högervriden (för att du HAX finns med i kulisserna) säger jag bara "Be gone, trolls!"

    Jämför låtsasdiskussionen i Lundagård om att man inte borde ha röstat på PP för att Amelia ville donera pengar till Attac. Troll (Japaner), troll, (Japaner), överallt troll (överallt Japaner)!

    (med ursäkt till våra Japanska vänner)

    SvaraRadera
  8. @Pastor

    Det tycker jag är det roligaste av allt, först var man kommunist sen var man högerextrem osv. Det visar på vilken brister våra svenska politiker har i historia.

    SvaraRadera
  9. Det kommer att bli perfekt med Christian i Bryssel.

    SvaraRadera
  10. robjoh sa: "Det tycker jag är det roligaste av allt, först var man kommunist sen var man högerextrem osv."

    Och nu är man våldtäktsman.

    SvaraRadera
  11. Fredrik larsson18 juni, 2009 10:03

    Skönt att C.E får så mycket support. Försök få honom att använda oss i svansen också. Ju mer han kommunicerar nu i början desto lättare blir det att få med oss sedan.

    För övrigt skickar jag en blänkare om och när jag kommer förbi .0p så jag kan bli inbjuden till att få svinga med er...

    Mvh
    Fredrik Larsson

    SvaraRadera
  12. @Andreas B: Men det finns väl ingen som tar en centerpartist på allvar? ;)

    SvaraRadera
  13. Piratpartiet är köpt av ekonomiska intressen(Bahnhof), säger Gunnar Andrén(Fp). Alltså värdelöst projekt.

    Annika Qarlsson säger att en röst på PP skapar en ung våldtäktsman. Eller kanske hon sa att en ung man som våldtar röstar på PP. Läs gärna hennes olika förklaringar.
    http://qarlsson.se/blogg/?p=713

    Hur ska Christian kunna verka i Bruxelles med dessa kvarnstenar runt halsen.

    Jag röstade PP, måste jag ut o våldta nu?

    /Osäker, men redo att offra mig för saken.

    SvaraRadera
  14. Där märker man verkligen vilka idioter som sitter faktiskt sitter på höga poster. Bra att det visar sig, så att man kan markera dom som icke trovärdiga.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.