2011-04-20

Världens roligaste jobb

Låt se, vad har vi gjort i Europaparlamentet i dag..?

Vi har sprungit runt som skållade råttor för att samla namn för att återföra frågan om förlängning av upphovsrätten för inspelad musik till parlamentet. Vi har plöjt hundratals mail. Vi har varit på två seminarier. Jag har filmat IMMI-seminariet (nedan). Christian har ställt impertinenta frågor till kommissionär Barnier på det andra seminariet. Vi har fortsatt att samla namn. Vi har lyckats få in upphovsrättsgrejen i systemet. (Vilket har sänt något slags chockvåg genom byråkratin.) Vi har druckit öl med aktivister från när och fjärran. Sedan fick vi lunch, vid 19:30-tiden.

Det här är den bästa sortens dagar. ;-)

8 kommentarer:

  1. Glad att höra.
    Inte bara parlamentariker som vill ha tre identiska fax TRE enskilda gånger, eller hur det nu var... :< Jag tycker ni verkar göra ett bra jobb och berättar föredömligt ofta vad som händer.
    Glad påsk på er alla tre!(?)-hoppas jag inte glömt nån, i så fall dubbelt så mycket dyr sprit till honom i påsk.

    Vila, och kom igen - på'rom ba!!

    Räknar inte unga charmtrollerskan bland er, här.

    SvaraRadera
  2. Nej, ni har världens NÄST bästa jobb. Fråga CE så kommer han att förklara vad jag menar...

    :-)

    SvaraRadera
  3. Fy f-n vad du är bra.

    SvaraRadera
  4. Som gräsrot så tackar jag er så mycket för det brinnande engagemanget.

    Det är sådant här som förändrar världen till det bättre.

    Världen behöver definintivt fler som lever som dem lär.

    SvaraRadera
  5. vad Dennis Nilsson sa. Stort tack till er, and keep up the good work!

    SvaraRadera
  6. Är så härligt att känna sig ordentligt representerad av er som verkligen jobbar för förändring! Tack!

    SvaraRadera
  7. Världens näst roligaste jobb har min granne, han är tennisdomare, Världens roligaste jobb är däremot wet t-shirt domare, vilket jag alltid säger till honom när jag får chansen.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.