2011-05-14

FreedomFest


Tack till arrangörerna, alla deltagare och övriga talare vid FreedomFest 2011 i Stockholm i dag. Det blev en riktigt intressant dag.

Dagens citat knycker jag från Joakim Fagerström. Han satte ord på något relativt nytt – och otäckt – i dagens samhälle... "Det är den som vill bli lämnad ifred som riskerar att råka illa ut."

En annan sak som fångade min uppmärksamhet var Jonas Himmelstrands föredrag om hemskolning i Sverige. Detta var en vit fläck på min samhällskarta – som visade sig vara högintressant. Ett fullständigt minfält av symbolfrågor, arrogant myndighetsutövning och aktuell politik. Jag känner på mig att jag snart får skäl att återkomma till detta.

7 kommentarer:

  1. Kommer det upp några klipp på youtube etc?

    SvaraRadera
  2. Skulle tro det. De filmade allt. Återkommer med en bloggpost när jag har närmare besked.

    SvaraRadera
  3. Känns som det där med hemskolning är bra mycket mer kontrollerat av våra kära myndigheter än, till exempel, våra privata skolor.

    Vad orsakar störst problem? En hemskolad unge som det blir skit av eller en hel skola?

    SvaraRadera
  4. Inte filmat? länk?

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det är ett problem att liberaler inte adresserar alöla särintressens engagemang utan gör det selektivt och ibland väljer att vara verktyg åt dessa.

    SvaraRadera
  6. Det här är bra. Alfonzo Rachel i ZoNation har en sak att säga om vänstern och dess akolyter i frågan:
    Common in da Whizzy Hizzy

    Att vara (verktyg) eller att använda verktyg (relativisera, manipulera) det är frågan.

    SvaraRadera
  7. Videos från Freedomfest håller på att laddas upp här

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.