2015-02-25

Yttrandefrihet - en fråga om användaravtal?


Nybloggat på HAX.5July.org:


Googles Blogger-plattform (där bl.a. denna blogg ligger) har infört ett porr- och sexförbud. Vad kommer härnäst? Kommer det att vara OK att sprida "olaglig" information från whistleblowers? Kommer det att vara OK att argumentera för avkriminalisering av droger?

(Egentligen borde jag lämna Blogger. Det går att migrera bloggen. Men jag har ett problem. Jag har massvis med läsare som följer bloggen via RSS – som jag riskerar att tappa om jag byter plattform. Någon som har någon bra lösning?)

7 kommentarer:

  1. Fråga: hur migrerar du bloggen? Har sett andra med samma ambitioner, som vill använda wordpress i st f blogger, men det tycks förenat med problem att flytta hela rubbet.

    OT; hur förhåller du dig till följande fras, inte sällan stöter man på den: "Inside Every Liberal Is a Totalitarian Screaming to Get Out" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man låter Blogger samla ihop ett paket med hela databasen - som enligt uppgift skall gå att flytta över. Kan inte alla detaljer. (Men jag borde nog i vart fall göra första steget, som back-up.)

      OT-frågan: Det handlar nog om socialliberaler. ;-)

      Radera
  2. Googles möjlighet att villkora sina tjänster är obegränsade i den libertarianska staten och obefintliga i den högerextrema där "ÅdärkomdenjaKräkman" huserar.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nej din nazikollega längst upp i tråden.

    Han som har den här uppfattningen om dig och några till och är här och fiskar potentiella nazister.

    --------------------------------------------------------------------------
    "Åsidosätter man naturens samspel, och vidtar så äckliga homo-/flata beteenden, så tycker jag att dom får ta effekterna. Allt 'queer, homo', whatever abnormt, så kan jag aldrig tycka synd om att perversa könsavvikelser får skörda. Att myndigheter i olika stater i världen legitimerat galenskaperna gör inte saken bättre. Rätt åt dom, och förhoppningsvis en tankeställare för andra"

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.