2005-08-07

Äldre. Men klokare?

Ursäkta eldavbrottet på bloggen. Fyllde år i förrgår. Och samlad erfarenhet säger att man inte skall posta saker på fyllan.

Käcka grattis undanbedes. Det fanns en tid när födelsedagar betydde något. Fylla moppe. (Även om jag aldrig had någon moppe i stan - och körde moppe på landet redan i 10-års-åldern.) Bli myndig och få ta körkort. (Körkort tog jag först, under protest, flera år senare.) Få gå på systemet. (Så vuxna att vi får röka på blir vi svenskar aldrig, trots att det är mindre skadligt än att supa.)

Men nu blir man bara äldre. Man suckar uppgivet och tänker tillbaka till det oskuldsfulla sinne, den lagom muskölösa kropp och fasta häck som man aldrig hade. Inte ens i 17-års-åldern,

Återstår bara att göra motstånd. Bråka med sosseriet. Stressa tröga borgare. Häckla otäck byråkrati. Så att i vart fall de som i dag är 17 år, har ett oskuldsfullt sinne, lagom mycket muskler och fast häck får något nöje av sina tillgångar. Jag borde fan få provision.

Så - då är det bara att spotta i händerna och att ge dom jävlarna vad som tål, ett år till. ;-)

6 kommentarer:

  1. Måtte du aldrig bli äldre igen, HAX!

    Gör det du är bra på istället!

    SvaraRadera
  2. Gör som JPA och struntar högaktligen i ditt önskemål och säger: Grattis mannen!

    Och beträffande åldern och visheten har du fortfarande en del områden där det finns områden där dina åsikter kan du klokare. Så ge inte upp! ;-)

    SvaraRadera
  3. Nämen, grattis!!! :)

    Fortsätt att ge sossarna, och resten av politikerpatrasket som tror att detaljreglerande lagstiftning, integritetskränkningar och myndighetsmakt är bra saker!

    SvaraRadera
  4. Go get them Hax!

    SvaraRadera
  5. Föreställer mig att jag blev 17 år, och att jag efter det bara har vuxit. :-)

    När nu champagnenäringens framtid är tryggad för ännu ett år framåt är det bara att spotta i nävarna och hugga i igen.

    Det kommande året kommer jag att återkomma med en hel del bus på filmområdet. Dessutom ligger mitt web-radio-projekt i princip startklart.

    Tack för glada tillrop, för övrigt. :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, blir det nåt av Död Vinkel?

    Vi på EuroHacker recenserar gärna dina alster!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.