2006-01-04

The End of Faith

Här är en läsvärd text om problemen med religioner.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Sam Harris skarpt, han gör en bra analys av religion och ger lika feta kängor till både kristendommen och Islam i sina föreläsningar även om fokus är på Islam med tanke på att den religionen för närvarande är den mest radikala.

    HAX: om du är intresserad så kan jag fixa en 1 timmes lång intervjuv med Sam Harris på mp3, jag hittar inte länken nu men jag ska kolla mer ikväll när jag kommer hem, du borde isf länka till den på hemsidan om jag hittar den, det är extremt intressant och lärorikt.

    SvaraRadera
  2. Kul. Lägg upp länken här, om du hittar den.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.