2006-08-25

Mellan tandborsten och morgonmötet...

Några snabba:

Expressen gör ett rejält nummer av att en kristdemokrat försökt infiltrera sossarna, genom att eventuellt söka jobb hos dem. Han misslyckades, eftersom han ringde från en telefon som kunde knytas till (kd). Amatör, typ. [Länk]

I samma tidning påstår sossarna att en medlem i Fria Moderata Studentförbundet gjorde samma stunt förra valet. Skillnaden är att han lyckades. [Länk]

(Uppdatering: Han "lyckades" inte alls. Se nästa bloggpost...)

Man undrar hur många mullvadar som är verksama i de olika partierna under valet. På min tid (80-talet) vet jag att vi avslöjade både sossar och kommunister som sysslade med sådant. Har du något tips på fulspel i dag? Maila mig!

SVT har en omröstning om bästa inrikespolitiska blogg. Lite vingligt urval, förvisso. Ömsom vin, ömsom vatten. [Länk]

Och i natt blev en av mina läsare hotad och rånad av den kärleksfulla vänstern – eftersom han hade en anti-Che-tröja på sig. [Länk]

4 kommentarer:

  1. Jag har nyss varit och polisanmält händelsen. Det inträffade nära ett ställe där det finns övervakningskameror, så det är möjligt att händelsen blev fångad på video. Jag är emot statlig övervakning, men i detta fall kanske det hjälper mig.

    Jag är inte intresserad av att få skadestånd, utan bara att killen blir straffad på något sätt.

    SvaraRadera
  2. På Möllan räcker det att ha en Svensk landslagströja på sig för att bli utsatt för mordförsök:

    http://www.expressen.se/index.jsp?a=608449

    Ur artikeln "rubriceringen är försök till mord"
    ...
    "Alla har fått lämna polisstationen"

    Välkommen till det Svenska rättssamhället...

    SvaraRadera
  3. Du kan skaffa MiChe Mouse och andra skona tee's pa denna siten (sorry for dubbelpostning)

    SvaraRadera
  4. När tryckfirmans dator funkar för att lägga upp nya tröjor igen, kommer jag att lägga upp en riktigt snygg anti-Che-tröja med texten "Mördare är inte hjältar". (Inspirerad av Fridemoratenes t-shirt.)

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.