2006-09-26

Han borde ju veta...

Stig Sydholt – alias sovjetspionen Stig Bergling – har, efter ett halvår, tröttnat på politiken och bestämt sig för att lämna vänsterpartiet. "Det var inte så roligt med politik som jag hade trott" säger han till Resumé.

Ex-spionen har också synpunkter om valrörelsens "spionhistoria". "Det bästa är att inte alls hålla på med de här metoderna. Men ska man göra det ska det vara vattentätt och då ska man se till att inte åka fast alls" säger han om folkpartiets tjuvkikande på SAP.net. Ehhh... Jo, just det...

Tro mig – karln har fått smak på det här med att vara meta-kändis. Snart dyker han förmodligen upp som krönikör i Stockholm City, programledare i TV6 eller som deltagare i Expedition Robinson.

Läs mer...

4 kommentarer:

  1. Lysande idé, Expedition Robinson med bara dömda brottslingar av olika slag, "Lag Landsförrädare" mot "Lag Mordbrännare" . typ

    SvaraRadera
  2. Från Aftonbladets artikel i samma ämne:

    "Stig Sydholt tycker också att det är tråkigt att vänsterpartiet slutat kalla sig kommunister, när hälften av medlemmarna kallar sig det.
    - Jag tycker att de är fega, de borde stå för vilka de är. Själv kallar jag mig gärna kommunist. Jag tycker det är fint. Kommunismen som teori är ju fin, men sen har det ju inte alltid fungerat i praktiken."

    Årets understatement...

    http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,893959,00.html

    SvaraRadera
  3. Smart kille. Ett under att KGB inte dödade honom.
    Skulle besparat oss en hel del jävla jobb. Han ska sitta inne på livstid i en jävla håla i Sibirien.

    SvaraRadera
  4. ...eller varför inte som reporter på Kalla Fakta på TV4!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.