2007-01-30

SJ:s reklamkampanj spårar ur

SJ tänkte att de skulle vara smarta.

Så de drog igång en reklamkampanj med budskapet "95". Dock utan avsändare. Tanken var att väcka nyfikenhet – och att sedan följa upp med huvudbudskapet, med avsändare och allt.

Men anonyma kampanjer har sina risker. Även denna. Det har nämligen visat sig att ett porrföretag har "kapat" 95-kampanjen. Nordic Adult går nu ut och hävdar att det är deras kampanj – och cashar på så sätt hem på SJ:s förkampanj.

Att SJ inte kan köra tåg till rätt plats i rätt tid, det visste vi redan. Nu har de visat att de inte kan hantera reklamkampanjer heller. Undrar just på vilket område de skall bevisa sin inkompetens nästa gång?

[Länk]

2 kommentarer:

  1. Hmmm jag trodde det var bensinföretaget Jet som hade den kampanjen. Samma färger och 95 för ju tankarna till oktantal. Skum kampanj.

    SvaraRadera
  2. Du missar att de i och med den här kampanjen cementerar fast bilden att de även har noll koll på prissättning. Tror knappast att det kan vara lönsamt att köra en person från Stockholm till Malmö för under hundringen, hur man än räknar...

    Samtidigt säljer de biljetter för motsvarande resor för över tusenlappen (om man inte är lika kvick att förboka), och prissättningen är så slumpmässig att inte ens SJ:s kundtjänst verkar förstå den...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.