2007-02-21

Mot Egyptens ambassad!

Efter ännu ett dygn i säng med denna jävla envetna dunderförkylning tror jag faktiskt att jag mår bättre – lagom till dagens demonstration för Karim (se nedan).

Mot Egyptens amabassad, således!

Något tal blir det dock inte för min del, eftersom min hals än så länge bara ger ifrån sig kortare ljudsekvenser, som låter som Enirotrollen. Någon brist på duktiga, intressanta och begåvade talare blir det dock inte.

Se så! Kan jag nu svepa in mig i halsdukar, vantar och tjocka tröjor för att ge mig ut och demonstrera – då kan du det också. ;-) Vi ses, prick kl 12, på Strandvägen 35.

Ta varmt på under!

5 kommentarer:

  1. Min förkylning håller nog mig hemme. Men kan någon ge lite mer info om vad denne egentligen har sagt och vad han egentligen är anklagad för? Det hela är aningen rörigt och svepande både på freekareem-siten och i de svenska bloggar som uppmanar till demonstrationen.

    SvD pratar om Kareem som "islamhatare". Stämmer det?
    Givetvis skall även islamhatare ha yttrandefrihet, men det är ändå intressant att veta vad snubben egentligen har sagt.

    SvaraRadera
  2. Tack till alla som kom! Det var kallt men Johan Norbergs och Fredrik Malms tal värmde.

    Tack även till er som skickade oss våra tankar.

    Johan Hedin,

    Karim är allmänt kritisk till religion, inte bara islam. Om det räcker för att klassa en som "islamhatare" skall jag låta vara osagt. I så fall är jag lika mycket kristendomshatare.

    SvaraRadera
  3. Jonas v. passar på att köra "kålsuparteorin" och säga att han hatar kristendomen. Wow, vilket mod att kritisera en religion som numera lever efter "vända andra kinden till" och dubbla kärleksbudskapet.
    Ställ det i relation till situationen i muslimska länder för bla kvinnor och jämför med det kristna väst. Var har du friheten?
    Men visst är det svårt att jämföra Kristus budskap med Muhammeds, om man aldrig ens läst Koranen eller haditherna!
    Sedan en fråga till HAX - varför är demonstrationen klockan 12.00? Rimligen bode fler kunna ansluta om den hölls exempelvis kl. 16.00.
    / Dumle

    SvaraRadera
  4. humle och dumle,

    jag förstår faktiskt inte vad du menar.

    SvaraRadera
  5. Så SvD ljuger alltså?

    Kanske inte förvånande... men ändå lite... hm... förvånande.

    Jag saknar fortfarande trovärdiga förstahandsuppgifter. Varför finns de inte på freekareem-siten?

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.