2007-03-28

Motsträvigt in i 2000-talet

Sjukvårdsinformationen på landstingens hemsidor suger!

Det är svårt att hitta tydlig information, sidorna är inte användarvänliga, de saknar kundfokus, som regel redovisas inte väntetiderna och medborgarna kan inte ge feedback.

Detta visar en rapport från Health Consumer Powerhouse. Varför är jag inte förvånad?

Länkar: SVT:s notis | HCPH:s hemsida

1 kommentar:

  1. Dom jobbiga ”mjuka” frågorna. Vi har, rent tekniskt, mycket bra sjukvård, men vill man komma åt den måste man vara proffs på informationssökning, professionell övertalare, för att få en läkartid inom rimlig tid och ha helt vanlig bondtur, att inte bli borttappad i kön.
    Naturligtvis fruktansvärt och helt absurt när vi pratar dödliga sjukdomar.
    Stod en artikel i Svd nyligen, tror det var den 25 mars, om att tre av fyra lungcancerpacienter kom in för sent p.g.a väntan. Väntan till Husläkare, väntan ( med remiss ) till specialist och sedan väntan på behandling. I snitt, över ett halv år.
    75% kom in för sent och det började kanske med deras taffliga webbsidor
    Det är inte så länge sedan vi hade val och sjukvården är fortfarande som en förlängd del av Novosibirsk.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.