2007-08-20

Känner jag er? ;-)

Skrev just in mig i det där Facebook efter vissa påtryckningar. Notera hur jag markerar att jag är lite medelålders och skeptisk... "det där". Som om jag inte hade fullt upp ändå.

Knappt han jag fylla i alla rutorna innan det dök upp en massa människor som vill vara mina vänner. Eller "Friend requests waiting to be confirmed" som saken uttrycks. Och vänner är ju skoj. Någon av dem tror jag faktiskt att jag känner igen. Men vilka är de andra? Det enda jag är sämre på än att komma ihåg ansikten är att minnas namn. Jag har inte en susning. Spamare? Fans? Nära och kära som jag inte känner igen, förträngt eller glömt bort? Stalkers? Ragg? Bloggkollegor? Lönnmördare?

Och man kan ju knappast tacka nej till att vara någons vän. För det första verkar det ohyfsat. Och tänk om han eller hon blir ledsen? Eller så där koka-kaninen-arg. För övrigt tror jag inte man kan tacka nej. Det finns ingen hyperlänk för det. Bara för att godkänna.

Huhh... Återstår att sitta och titta igenom alla mina vänners vänner i Facebook för att se om det ringer någon klocka. Kanske kolla deras mailadresser med min adressbok? Jag skulle behöva en researchassistent.

Eller är netiketten att bara säga OK, kul och trycka på "confirm"? Det skulle onekligen underlätta...

7 kommentarer:

  1. Facebook börjar få lite "alla ska med"-varning :-)

    När får vi se en grupp för Frihetsfronten? Och ett referat av helgens aktivitet (för oss som inte kunde vara med)?

    SvaraRadera
  2. "Koka-kaninen-arg"!!!??? Vad är det?

    SvaraRadera
  3. Det är helt OK, och enligt mig t.o.m. rekomenderat att säga nej, eller ignorera som funktionen heter i facebook.

    SvaraRadera
  4. Jag addar dig nu, HAX, godkänn mig.

    / Jack Hansen

    SvaraRadera
  5. var tvungen att adda dig.
    Gå med i gruppen cannabisera oxå ;)

    SvaraRadera
  6. Jag med, under kategorin "fans". :)

    SvaraRadera
  7. Jag säger nej till dem jag inte vet vilka de är. Om de är osäkra på om man minsn dem borde de skickat en påminnelse i efterhand. Det är dessutom möjligt att ta bort "vänner" som det heter, "kontakter" är ett rimligare ord.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.