2007-08-15

Prenumerera du också!


Nyhetsbrevet Medieskugga.se växer och tycks vara uppskattat.

De senaste dagarna har jag bland annat skrivit om följande ämnen:
- Vad alarmisterna inte berättar om Grönlandsisen.
- Tillväxtligan, där Sverige blir omkört av rätt oväntade länder.
- Fyra miljoner döda barn som miljövänstern inte tycks bry sig om.
- Myten om de låga svenska bolagsskatterna.
- Medias felaktiga bild av tillståndet i världen.
- Välstånd och miljö.
- Rundgången i det svenska skattesystemet.
- Miljöjournalisternas blinda fläck.

Torsdagens utgåva kommer att handla om hur Al Gores investmentbolag tjänar pengar på alarmismen, att vietnameser har bättre koll på världen än svenskar och om den förväntade livslängden i världen, där intressanta saker håller på att hända.

Prenumerera du också om du vill ha andra nyheter, andra vinklar och andra röster i kort och lättöverskådlig notisform!

(Ett arkiv, med några veckors fördröjning, kommer så småningom. Men visst är det behändigare om du får nyheterna direkt i din mailbox?)

Prenumerera här!

Och tipsa gärna andra...

8 kommentarer:

  1. Att fattiga länder har högre tillväxt än rika länder är inget konstigt. Det brukar kallas catching up. Det är ett större tecken på sysemfel att länder som Tyskland, Frankrike och Italien har ochhar haft lägre tillcäxt än USA som är ett rikare land.
    Vad gäller bolagsskatter är det synd att Bush inte lyckades driva igenom ett avskaffande i USA. Bolagsskatter betalas i slutändan av konsumenterna. Utan bolagsskatter skulle man slippa mycket av bolagens skatteplanering.

    SvaraRadera
  2. Varför en mailinglista? Det är sååå 2000 ;)

    Allvarligt talat - varför inte en blogg med en RSS-feed? Då kan folk konsumera nyheterna efter eget tycke och smak.

    SvaraRadera
  3. Ett arkiv av gamla nyhetsbrev på sidan vore en annan bra funktion, som referens om inte annat.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte heller riktigt vitsen. Vill jag "prenumerera" använder jag RSS.

    SvaraRadera
  5. Enligt statistiken och läsarredaktioner kör jag för fort på denna blogg. Folk hinner inte med alla inlägg. De flest kör (faktiskt) inte med RSS.

    Och en ny blogg där jag konkurrerar med mig själv tänker jag inte starta...

    SvaraRadera
  6. Någon websida behövs inte alls, men RSS är ett (ännu) smidigare sätt att prenumerera med än epost, så går det att komplettera med RSS ökar nog läsarskaran betydligt.

    SvaraRadera
  7. Själv tycker jag nyhetsbrevet är väldigt bra.

    Förhoppningsvis kan det också locka folk som inte läser denna blogg. Det är kort, konscist och uppstudsigt. Bra jobbat, HAX.

    SvaraRadera
  8. Som DB sa sa skulle det vara perfekt om man kunde valja RSS istallet for mail. Sa slipper man logga in pa mailen ocksa.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.