2007-08-10

Prenumerera!


4 kommentarer:

  1. Ett förslag för att locka fler prenumeranter är nog att göra gamla nummer läsbara på siten. Jag drog mig länge just för att jag inte på det sättet kunde försäkra mig om att innehållet skulle vara tillräckligt värdefullt för mig. Med dagens kluttrade mailboxar är det fler än jag som är mer försiktiga med att beställa ännu mer post.

    SvaraRadera
  2. Ett arkiv kommer. Men först måste jag ha en handfull nyhetsbrev att lägga upp där.

    Plus att det kommer att ske med någon eller några veckors fördröjning - för att folk skall prenumerera och inte bara läsa på weben.

    SvaraRadera
  3. Varför vill du att folk ska prenumerera? Tänk om EU inför den där "skatten" på varje utskickat mail!

    SvaraRadera
  4. Så här:

    Min blogg är populär och uppskattad. Men enligt många som hör av sig så hinner folk inte ta till sig alla poster, eftersom jag skriver rätt mycket varje dag.

    Därför lägger jag ett par notiser varje dag i ett nyhetsbrev. Dessa är av faktakaraktär och har som regel länkar. Genom att folk får dessa i sin mail, så missar de inget. Och de kan lätt spara sådant som de finner extra intressant.

    Sedan *måste* jag faktiskt få finansiering på det jag gör. Det är väldigt få som handlar sina resor, bläckpatroener och mobilabonnemang via annonserna här på bloggen. Det som kommer in drar in mindre än vad det kostar med web-hotell och domäner för mina projekt. (Och de som läser via RSS-feeds m.m. ser aldrig ens annonserna.)

    I ett nyhetsbrev kan jag på ett annat sätt till exempel länka till böcker hos mina annonsörer. Och köra enklare andra annonser, som jag vet i vart fall blir sedda.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.