2008-05-20

Tips för kreatörer

Jag älskar informationssamhället!

Books-on-demand kan du enkelt och snabbt trycka böcker utan att behöva ligga på något lager själv. De sköter dessutom försäljning och distribution. Böckerna kan även beställas i bokhandeln samt köpas via Bokus. Länk»

Enkelt, prisvärt och praktiskt.

Och nu har jag hittat ett annat häftigt verktyg för den som vill publicera sina alster. På Lulu.com kan man producera och sälja böcker, pocketböcker, serietidningar, broschyrer, fotoböcker, kalendrar, konstfoto, affischer och mycket annat enligt print-on-demand-principen. Med hela världen som marknadsplats. Länk»

Internet har alltså inte bara givit oss oceaner av information online. Nu kan man även nå en världsomspännande publik med fysiska informationsprodukter.

(Jag har själv börjat lägga upp mina konstfoton till försäljning på Lulu.com. Länk»)

3 kommentarer:

  1. Var är polkagrisen?

    SvaraRadera
  2. Jag tror den strider mot Lulus användaravtal...

    SvaraRadera
  3. Kommer inte förlagen att få tokspader nu och försöka stoppa det hela?

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.