2008-06-26

För tydlighets skull...

Alldeles strax kommer det att dyka upp en annons här på bloggen. Det är den moderate europaparlamentarikern Christofer Fjellner som har köpt annonsplats.

Och för att nu ingen skall få för sig att jag skulle vara köpt av någon politiker: Fjellner köpte annonsen efter det att historien om EU och bloggarna tog fart. Han tyckte väl att denna blogg är platsen att synas på, med tanke på den pågående debatten. Jag skall även påpeka att vi inte haft någon kontakt om det aktuella förslaget innan jag skrev om det. Detta sagt för att undvika konspirationsteorier.

För övrigt borde fler ledamöter i EU-parlamentet köpa annonser här. Jag har en stor och politiskt intresserad publik och jag skriver mycket om EU-frågor. Mina annonsörer skall dock inte räkna med annat än att de kommer att bli granskade på precis samma sätt som alla andra...

16 kommentarer:

  1. Mycket bra. Synd att Fjellner inte ville acceptera irländarnas folkomröstning, men t o m solen har sina fläckar.

    SvaraRadera
  2. Finns det någon Marianne Mekko? Jag tänker på det gamla finska textilföretaget Marimekko? Är det hela ett skämt instigerat av någon illvillig rackare eller är det den svindlande EU-verkligheten där allehanda skojare minglar och sprider förvirrade lagförslag omkring sig? "Ligger här en gravad hund?" som en annan skojare Reefat El Sayed frågade sig.

    SvaraRadera
  3. PS: Än en gång så rekomenderar jag en titt på www.europaportalen.se

    Notera kommentar av "Statlig tjänsteman".

    SvaraRadera
  4. Vad betalade han?

    SvaraRadera
  5. Två stavningar förekommer Mikko och Mekko. Frågan är om det finns någon Marianne?

    SvaraRadera
  6. Någon Marianne Mekko finns inte, iallafall inte i EU-parlamentet. Däremot går det att hitta en Marianne Mikko i den estniska EU-parlamentsgruppen.

    SvaraRadera
  7. Går det att personrösta i EP-valen? Fjellner känns som ett väldigt bra alternativ i dagsläget!

    SvaraRadera
  8. "Mina annonsörer skall dock inte räkna med annat än att de kommer att bli granskade på precis samma sätt som alla andra..."

    Varför är då inte kommentationsfältet uppe på annonserna?

    SvaraRadera
  9. Vad tar du för en annonsplats?

    SvaraRadera
  10. Jurgen: Good point. Det hade jag inte tänkt på. Det skulle ju kunna bli jättekul - interaktiva annonser!

    Pris: 30-80 kr PPM, lite beroende på. Tror jag.

    SvaraRadera
  11. Fjellner är riktigt bra. Det finns ingen annan ledamot som så konsekvent röstar - och arbetar - för frihet. Han har inte bara rätt, han är respekterad och får andra med sig. Vi behöver Fjellner, och fler av den kalibern, i Europaparlamentet.

    SvaraRadera
  12. Kan du fråga Fjellner hur många skålpund samvete och karaktär han är beredd att sälja ut fildelarna för? Varför skulle vi lita på honom? För att han sitter i Bryssel och rent fysiskt inte kan mobbas av sitt parti på hemmaplan?

    SvaraRadera
  13. Fildelarna?

    Har det hänt något särskilt med dem på sistone?

    jag antar att du tänker på FRA-lagen och återigen bevisar du mitt antagande att det är oron för att åka fast för fildelning som är den verkliga anledningen till att folk protesterar. Folk på Flashback som själva rotar i andras datorer på jakt efter hemtagna porrbilder, skämtar om döda mulattbarn(Bobby), skvallrar om allt möjligt om såväl kända som halvkända människor osv osv känns inte helt äkta i sitt engagemang för den personliga integriteten.

    Självklart tror jag inte att det är därför Alexandersson protesterar men han är rätt ensam om sina åsikter i vanliga fall.

    För svenskar med dålig läsförståelse förtydligar jag att jag inte någonstans i den här kommentaren påstått vad jag tycker om Alexanderssons åsikter. Jag vet nämligen att minst hälften av läsarna hade fått för sig det om jag inte skrivit det här.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.