2009-01-09

Alla tweetar

Även jag har hakat på Twitter-trenden. Eller hakat på och hakat på... Jag har varit på Twitter i snart två år. Men då fanns där inte en människa man kände till. Och Blogger-widgeten var då fullständigt kass.

Nu finns det massor av folk man känner på Twitter. Jag tweetar som HAX. Och längst ner i högerspalten på denna blogg finns den nya Twitter-widgeten, där du kan se mina postningar även utan att vara på Twitter själv.

Jag har som princip att följa alla som följer mig på Twitter. Med Tweetdeck kan man sedan enkelt göra listor med olika grupper för att få lite ordning.

På något sätt känner jag på mig att detta kan vara användbart på något sätt. Jag skall bara räkna ut hur.

Twitter»

3 kommentarer:

  1. Twitter kan vara ett intressant och bra sätt att snabbt inhämta information. Under terrorattentaten i Indien twittrade ögonvittnen i realtid när det skedde. Det gick att söka på #mumbai och få fram alla nyheterna samtidigt. Det var så effektivt sätt att snabbt få information att de lokala TV-kanalerna t.o.m. sände Twitter-feeden i direktsändning.

    SvaraRadera
  2. Ja fler ögon ser mer än två... Twitter kan bli en spännande plattform. Jag har också varit med länge, men det har verkligen exploderat den senast veckan bara.

    Maryjen är mitt twitternamn.

    SvaraRadera
  3. Ja det verkar väl bra för att följa enstaka stora skeenden typ attacken ni nämner i Mumbai.

    Men en människa är väl ändå bara en människa och kan väl därför liksom bara ta in si eller så mycket info utan att det blir informationsinhämtning som i Clockwork Orange och Alex aggressionsterapi med uppspärrade ögonlock.

    Jag må ha fel men Twitter känns som Bearniasås på det gräddinpackade moset.


    /Winston Smith

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.