2009-01-02

IPRED-annonsen

Jag tänkte berätta hur det gått med insamlingen till annonsen mot IPRED1 / piratjägarlagen.

Insamlingen drog ihop pengar till annonsen i Svenska Dagbladet på mindre än ett dygn. Nu finns pengar för ytterligare ungefär två annonseringar innan riksdagens beslut.

Annonsens landningssida har haft ungefär 2.000 träffar från annonsen, vilket är en rätt väntad click trough rate på 200.000 exponeringar.

Just nu håller jag på att kolla om jag kan få fram bra priser även i andra media.

Tack alla som lämnat bidrag! Ni har visat att det finns gränser för vad svenska folket finner sig i.

5 kommentarer:

  1. Är insamlingen fortfarande öppen?

    SvaraRadera
  2. Man får leta väldigt mycket på landningssidan för att hitta något som säger vad just jag kan göra. Borde inte första eller andra stycket ge konkreta tips eller länka till en "Det här kan du göra"-sida?

    SvaraRadera
  3. Du är för underbar Alexandersson :)

    Väldigt glad över att denna blogg finns!

    SvaraRadera
  4. Vill ni ha genoslag på riktigt måste det till pappersannosering,Det är jag villig att pytsa in en slant till

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.