2009-06-07

Nu börjar finliret...

Ah, en flaska Henriot från år 2000. Köpt för 35 euro på den söndagsöppna vinbutiken i grannkvarteret. "A good choise. Much appreciated by champagne amateurs" som vinhandlarn sa. "Amatör" på franska betyder att man är ett fan. ;-)

Nu får vi se vad som händer under kvällen. En dark horse är förtidsrösterna, som inte finns med i exit-pollen. Rimligen bör piratpartister vara mer benägna än andra att förtidsrösta, tycker jag.

Från kl 22 kommer allt att åka berg- och dalbana några timmar. Först kommer de små valdistrikten och allteftersom de större. Det brukar vara under de här timmarna som man emellanåt sätter hjärtat i halsgropen.

Sedan har vi personkryssen. Hur de faller ut får vi veta först framåt onsdag.

12 kommentarer:

  1. Piratpartiet FTW!

    SvaraRadera
  2. Tack, då har jag koll på det där med förtidsrösterna :)

    SvaraRadera
  3. Instämmer!

    Piratpartiets företrädare har ju verkligen pushat för att folk ska förtidsrösta så jag hoppas det innebär att vi får ännu högre andel röster i verkligheten.

    SvaraRadera
  4. Kan du inte göra en beräkning om hur många mandat pp får, beroende på om jl kommer in eller ej?

    SvaraRadera
  5. På Brysselvakan frågar alla om Piratpartiet, precis vad opinionen i Europa behöver ;) Jag tror på 2 från PP. Själv skålar jag i vin rouge från Colroyt :)

    SvaraRadera
  6. Att det går så bra för PP och MP måste väl ändå betyda att S och M i framtiden kommer revidera sin 1984-politik

    SvaraRadera
  7. En tidig prognos visar att SD får över 4%. Hoppas att det inte stämmer. Fy f-n vilken katastrof i så fall!

    SvaraRadera
  8. @infallsvinkel
    Har räknat lite med verktyget på val.se (på valdata 22.00)

    Pp får 2 mandat, så länge varken sd eller jl kommer över spärren.

    Så fort jl eller sd kommer in så åker en av pp-platserna :/

    SvaraRadera
  9. För en revidering av 1984-politiken är det nog viktigare med ett dåligt resultat för moderaterna som ju varit pådrivande.

    SvaraRadera
  10. Grattis Sverige!

    Som svensk bosatt utomlands är jag ikväll oerhört stolt att vara svensk. Go piratpartiet!

    SvaraRadera
  11. Sitter och retar mig på SVD, de säger fildelning hela tiden, de borde läsa på bättre vad det handlar om banne mig!

    SvaraRadera
  12. Själv tar jag mig en Bowmore Enigma. Rysligt gott!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.