2009-06-07

Oups!

Sverigedemokraterna bubblar nära fyra procent...

11 kommentarer:

  1. Hmnja, tendensen har varit att de går från 4.0% mot 3.5% sedan valresultaten började trilla in.

    Ingen fara, känns det som. Just nu :)

    SvaraRadera
  2. De får bara inte komma in får då får inte Amelia som jag kryssade vara med.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte mig uppfatta att finska pp kom in. Nån som vet?

    SvaraRadera
  4. "spärren" är lite över 5% så sd kommer inte in men oroväckande höga siffror. Jag hade trott att de skulle få ca 2% och gått JL öde till mötes i nästkommande val

    SvaraRadera
  5. Om Din teori att PP tar förhandsrösterna är korrekt kan vi nog hoppas på att de bubblar ner igen. Jag associerar inte SD med någonting så metodiskt som förhandsröstning.

    SvaraRadera
  6. I övrigt så har inte väljarna straffat allianspartierna, de har alla i princip samma resultat ifrån förra valet. Och FP gick upp 3%, så folkets alliansväljare sover fortfarande.

    SvaraRadera
  7. eller kanske räknade lite fel.

    får läsa på lite så min valmatte förbättras.

    SvaraRadera
  8. Om SD får 3,5% nu - när PP tagit allt fokus - hur landar de då i riksdagsvalet?

    När alla deras väljare mobiliserar? När folk är missnöjda med arbetslösheten och ekonomin?

    SD kan skrälla rejält 2010 är jag rädd. 3,5% i EP är betydligt mer än vad jag trodde att det skulle vara.

    SvaraRadera
  9. Om siffrorna rapporterade efter 5334 av 5664 står sig så blir mandaten:
    M: 4
    KD: 1
    FP: 3
    C: 1
    S: 5
    V: 1
    MP: 2
    PP: 1

    Bara ett för PP dvs :(

    /Werner

    SvaraRadera
  10. Angående Finland:

    http://www.hbl.fi/val/

    Inget piratparti där.

    SvaraRadera
  11. Nåja. T.o.m. junilistan blev större.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.