2009-06-12

Up & running

Så där! Time Machine måste vara världens bästa back up-program. I med systemskivan, installera systemet, klicka på överför data från Time Machine, vänta några timmar, gör en programuppdatering via nätet och... Voila!

Till och med systeminställningarna är kvar. Jag tror jag har hittat ett program som har tappat sitt serienummer. Men det är, peppar, peppar, än så länge allt.

Tack för alla goda råd och glada tillrop på vägen. Det var hårddisken som var bortom räddning.

Nu skall jag hinna ikapp tre dagars e-post...

8 kommentarer:

  1. Ghost är världens bästa backupprogram...

    SvaraRadera
  2. Japp Time Machine är grym! Jag hade en hårddiskkrasch i somras, disken totalpajade. Gick ut och köpte en ny disk, installerade den, körde tillbaka data från time-machine, och min laptop var tillbaka i samma läge som några timmar tidigare! Härligt att den tar backup varje timme och man slipper tänka på det.

    SvaraRadera
  3. Oyster: Ja, om man är tekniker och har oändligt med tid. Annars är det inte speciellt roligt. Dessutom drar man sig gärna för att göra backuper om man ska lägga tid på det.

    SvaraRadera
  4. Som alltid gör Apple bäst teknologi inom den kommersiella delen av IT-världen.

    SvaraRadera
  5. Nu är hårddisken dessutom mycket större än tidigare.

    SvaraRadera
  6. Ssargon:

    Time machine fixar allt. Bara du har en extra disk.

    SvaraRadera
  7. Ssargon:

    Time Machine fixar detta automatiskt. Du ska bara fixa en disk till datalagringen.

    SvaraRadera
  8. Johan Tjäder: Ja, det var ju min poäng. Det jag kommenterade var Oyserts inlägg som talade om Ghost (vilket är ett annat program) som tar en komplett kopia utav hela partitionen istället. Jag använder själv Time machine på min stationära Mac. :-)

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.