2009-10-18

Mot Hadopi-land

Jag sitter nu på tåget i svinottan på väg mot Strasbourg i Frankrike. (Man måste ju hinna känna lite på stan innan cirkusen i Europaparlamentet brakar loss på måndag.)

Hur det där med mobil uppkoppling kommer att fungera, det återstår att se. Jag har blivit varnad för att det är knöligt. Men ryktet säger att hotellet har trådlöst internet i vissa utrymmen. Och om inte annat kommer jag ju åt kontorsdatorn framåt lunch i morgon, måndag.

Det kan alltså bli lite ryckigt med uppkoppling och bloggposter det närmaste dygnet.

Sedan är hela den där flyttcirkusen mellan Bryssel och Strasbourg bara så dum, så dum...

11 kommentarer:

  1. Daniel N i Norr18 oktober, 2009 08:21

    Lite bilder från cirkusen för oss som bara hör talas om den kanske? :)

    SvaraRadera
  2. Funny, I got exactly the same vibes as Daniel.

    Don't worry HAX, you are not the one who's nose is tinting an ever darker shade of red, while getting distinctively rounder. But you might consider to start selling candy floss.

    SvaraRadera
  3. På hotell. Uppkoppling med sladd. Verkar fungera. Nu skall jag titta på stan. Åter i kväll.

    (Och i morgon skall jag se om man kan fixa trådlöst i Hadopi-land.)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag håller med om att denna flottcirkus är så dum. Visst det är jobbigt för dig men det måste ju vara jobbigt för alla andra också.

    SvaraRadera
  5. Att flytta parlamentets verksamhet fram och tillbaka mellan Bryssel och Strasbourg är dyrt, meningslöst och miljöförstörande. Tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är så dumt att man ibland undrar om det är på riktigt eller bara en skröna. /Anders

    SvaraRadera
  7. Jag höll på att skriva att det även är ineffektivt. Men när det gäller EU kanske det är en bra sak. Ju mindre effektiva politikerna och eurokraterna är, ju mindre hinner de styra och ställa.

    I morgon, rapport från Dödsstjärnan.

    SvaraRadera
  8. Vad sägs om att ta vara på den teknik som finns så alla kan träffas ifrån sina hemländer i en virtuell värld.

    Finns teknik där man tom kan känna av fysisk kontakt med varandra. Borde bli mindre kostsamt i längden, samt mer effektivt.

    Kanske en teknik motion som PP kan lämna in till EU, för att visa att man förstår sig på teknikens möjligheter.

    SvaraRadera
  9. Nu visar tv:n "Numbers" dubbad till franska... Gah!

    SvaraRadera
  10. Har denna blogg, sen du blev yrkespolitiker, blivit så inskränkt att den nu mest bara handlar om dina privata uppkopplingsproblem och tågresor???

    Har du inget att säga i sak? Och då gärna angående politikerna vid makten som jag trodde att du skulle hålla i schack, snarare än om småpopulära icke-PK-uppstickarpartier...

    SvaraRadera
  11. Gah!

    Streama shiten om du vil kolla US bajs. TV:n är väl femti-tals?

    Tjena uppkobling säkkert!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.