2009-10-15

Pust!

Efter en eftermiddag i ett kvavt konferensrum med i och för sig kunniga och säkert trevliga människor... så vet jag inte så mycket som jag inte visste tidigare om Europaparlamentets juridiska utskott. Det finns dock fortfarande massor av saker som jag inte vet.

Powerpoints från helvetet. (Därav bloggposten nedan.) Emellanåt franska powerpoints. (Jag passade på att läsa eftermiddagens mail just då.)

Så jag gick och åt en god middag, med gott sällskap och kvadruppel avec, nu om aftonen istället för att blogga. Reset, typ. Åter i morgon förmiddag, när jag har återhämtat mig. Då med telekompaketet i parti och minut.

3 kommentarer:

  1. Ja, du har gjort dig förtjänt av ett par dagliga doser avec:s (i smärtstillande syfte) för allt ditt slit och mödosamma arbete (egentligen förtjänar du ett extraarvode - för ren folkbildning)

    PS. Frankrike borde förbjudas, varför daltas det hela tiden med de landet?

    SvaraRadera
  2. Jag skall till Frankrike nästa vecka. Det blir faktiskt mitt första besök i Strasbourg.

    Jag har avsatt måndag förmiddag (innan alla dyker upp) till att leta upp en 3G-pinne med tillhörande kontantkort som fungerar i Frankrike. Tips mottages tacksamt.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.