2010-03-24

Frihetsfrontens talarkväll - uppdatering

Uppdatering om Frihetsfrontens talarkväll:

Den inplanerade talaren, Tanja Bergkvist har tyvärr gått och blivit sjuk. Krya på dig!

Istället kommer riksdagsledamoten Karl Sigfrid (m) och talar.

Ämnet har jag inte fått ännu – men han har säkert mycket att berätta om hur det är i den moderata frysboxen och om hur det känns att kämpa för internets frihet, rättssäkerhet och upphovsrättsreformer i en allt mer förstelnad svensk borgerlighet.

Tid: Torsdag 25/3 kl 19.

Plats: Restaurang Cattelin, Storkyrkobrinken 9 i Gamla stan.

På Cattelin kan man också äta god mat och dricka öl mm. Efter anförande och debatt fortsätter vi med efterkör i baren.

Välkommen!

18 kommentarer:

  1. Tanja kommer i stället torsdagen den 22/4.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jonas V.

    Om jag går dit kan jag räkna med att du kräver att mina åsikter censureras på samma sätt som du lämnar dom önskemålen på det liberala flaggskeppet Neo?

    Kommer nån i så fall att kräva din avgång som kaffekokare åt Frihetsfronten?

    SvaraRadera
  4. Såvida du inte stör Karl, så är jag övertygad om att ingen kommer att kräva censurer för dig.
    Även om du ibland kanske skulle behöva tejp och munkorg - bara gissar..

    SvaraRadera
  5. Väldigt synd för hon är kul att lyssna på :-P

    Men Karl funkar ju också förståss.


    Micke: Om du bara stör eller är otrevlig så lär du bli visad någon annanstans. Att ställa frågor eller debattera är dock alltid välkommet, under civila former.

    SvaraRadera
  6. Micke,

    vet du vad skillnaden på att censureras och refuseras är?

    Som sagt, boka in den 22/4 för Tanja.

    SvaraRadera
  7. vet du vad skillnaden på att censureras och refuseras är?


    Vad i just mitt inlägg är det som behöver "censureras" eller "refuseras"


    Det är så här Jonas V.

    Du vill att jag ska förhindras uttrycka min åsikt på samma sätt som andra i tråden kräver att jag ska förhindras uttrycka en åsikt.

    Det sätt dessa uttrycker sina krav borde föranleda höjda ögonbryn från både dig och Ingerö men tvärtom tycks du genom din tysnad instämma.

    Orsaken till att ni vill att jag ska vägras uttrycka mig är att jag ifrågasätter Johan Ingerö´s och övrigas verklighetsbild.

    Det är något ni inte kan hantera.

    Därmed faller också er trovärdighet som liberaler.
    Träna acceptans en kvart om dan så kanske det löser sig med tiden och även ni kan bli trovärdiga liberaler.


    Slutligen.


    När ni nu ska diskutera genusperspektivet orimlighet så kan ni ju ta mer er den här artikeln och fundera över varför hälften av dom mördade inte är män.
    Jag bor 50 mil från Stockholm och hade gärna kommit om jag kunnat och ställt frågan.Men du kanske kan göra det åt mig?

    SvaraRadera
  8. Fråga Sigfrid om vad Reinfeldt egentligen sade på mobbningsmötet

    SvaraRadera
  9. Bloggkommentarseliten tycks vara samlad hos Neo: Bulten i Bo, Micke och Johan (Hedin)...

    SvaraRadera
  10. Micke,

    varför startar du inte din egen blogg? Där kan du skriva vad du vill och jag kommer inte att bry mig.
    Ingerö har ingen som helst skyldighet att låta dig kommentera på sin eller Neos blogg.
    Tyvärr är jag inte i Sverige när Tanja kommer och talar så jag har inte möjlighet att ställa frågan åt dig.

    SvaraRadera
  11. Jag har inte ställt några frågor om huruvida någon är skyldig att låta mig framföra mina åsikter på sin blogg.

    Jag har frågat hur det går ihop med en liberal livssyn att kräva att andras årikter undertrycks genom att man kräver att dom inte släpps fram?

    Det var tråkigt att du inte kan gå på Bergkvistsammankomsten.

    Nån annan kan säkert ta upp min fråga.

    Det går ju också att ställa den ur den nu så populära muslimvinkeln genom att man ställer sig frågan:

    Om genusperspektivet är irrelevant är det då rimligt att anta att kvinnor varit med och tagit initiativ till, skapat och upprätthållit seden att stena kvinnor för otrohet i vissa muslimska samhällen?

    Eller är seden i grunden något som visar att genusperspektivet har en relevans ?

    Eller HAR Mohammed hittat på hela skiten själv?

    SvaraRadera
  12. Micke: Eftersom man både stenar kvinnor och män i de där skitländerna så...

    Men det talar vi inte om i Sverige. Då blir vi ju tvungna att säga att även män kan bli dålig behandlade och hur skulle det se ut?

    Är man mer intresserad utav att se kollektiv skuld så kommer man aldrig att lösa någonting.

    SvaraRadera
  13. Varför är det så viktigt för många liberaler att det inte skulle finnas maktstrukturer baserade på genus?


    Hur förklarar ni att kvinnor inte fick rösträtt i Schweiz förrän på 70 talet?

    SvaraRadera
  14. Tack HAX! Nytt datum för mig är satt till 22 april!

    SvaraRadera
  15. Micke sa:
    "fundera över varför hälften av dom mördade inte är män?"

    Så det är alltså jämställt i mördandet? 50/50? Så var ligger orättvisan?

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Om genusperspektivet är irrelevant så antar jag att det är kvinnor som ligger bakom häften av dessa försvinnanden och mord?

    Eller hur?
    Så måste det vara.
    Jag har förstått.




    Ciudad Juárez är en av världens farligaste städer, framför allt för kvinnor. Mellan åren 1993 och 2003 hittades drygt 400 gravt skändade kvinnors kroppar här, vilket gjorde staden synonym med bestialiska kvinnomord.

    Enligt amerikanska myndigheter smugglas omkring 20 000 barn och unga kvinnor varje år från Mexiko till USA för att säljas som ett slags moderna sexslavar.

    SvaraRadera
  18. Så det är alltså jämställt i mördandet? 50/50?



    Läs en gång till.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.