2010-12-22

Äntligen jullov!

Fantastiskt. Planet var nästan i tid. En intervju med en ungersk journalist avklarad på flygplatsen. Återstår att bunkra lite i morgon. Sedan är det jullov på riktigt. Och jag skall – underbara tanke – inte göra ett skit!

OK, att inte göra ett skit betyder i och för sig att plöja en rejäl boktrave, att skriva ett par artiklar som jag inte har hunnit med, att städa undan en icke oansenlig backlog i mailen, att installera Linux på notebooken, att bygga nya spellistor till iPoden och att funta på ett par podcasts som jag vill göra. Så jag kommer knappast att ha långtråkigt.

Och att blogga.

Bloggen är med er genom hela julen. Det kan vara bra att veta när släkten blir för närgången...

Tanken på att åka bort har jag i princip avskrivit. Och skulle jag ångra mig finns London, Paris och Amsterdam ett par timmar bort med tåg. Det är det som är det fina med att bo på kontinenten.

Men först av allt en single malt och en rejäl natts sömn. Ahhhhh..!

7 kommentarer:

  1. Det är du fanimej värd! Skål!

    SvaraRadera
  2. Gillar dig, ditt engagemang, din uthållighet, din förmåga att hålla en hyfsad 'samtalston' när de flesta skriker.

    Johan Norberg har avslöjats vara 45% robot.
    hur många % är du?

    SvaraRadera
  3. Svenskt näringsliv har fått en representant i kulturrådet ser jag.
    Varje gång högern på beställning från särinressen placerar någon på en befattning av denna typ av SAMMA "politiska skäl"på SAMMA sätt som sossarna gjorde vill jag spy och det får mog att hata politik och i SYNNERHET dom politiker som ogenerat hycklande påstår sig stå för frihetlighet samtidigt som dom gör allt för att kapa åt sig makt åt sig själva och sina UPPDRAGSGIVARE.


    Det ska inte sitta några politiska aktivister i kulturrådet och högerregeringen ska inte ägna sig åt att politiskt filtrera vad public service sänder.

    SvaraRadera
  4. Som man kan se så har Borgs fått sin plats i kulturrådet HELT OCH HÅLLET på grund av hans POLITISKA GÄRNING som BETALD opinionsbildare för näringslivet.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Borgs

    Sanna liberaler reagerar naturligvis på detta liksom dom reagerar på regeringens planer på ett av näringslivet och regeringen politiskt styrt filter för public service programproduktion som överträffar allt sossarna tidigare hittat på inom toppstyrning av kulturpolitiken.


    Det är helt likvärdigt med att regeringen skulle styra programutbudet i public service tillsammans med LO.

    Den som vill visa sig vara liberal och stå fri från ALLA särintreesen och inte advokat för VISSA särintressen har en alldeles ypperlig möjlighet att visa det nu.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad glad jag är över att jag har vett att hålla mig hemma:

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vadret-ger-kaos-i-trafiken_5828581.svd

    SvaraRadera
  6. Vem sa så här:

    Bilden av verkligheten är viktigare än verkligheten.


    I vilkas tjänst ska människor som säger såna saker inte arbeta?

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.