2011-03-16

Meddelandekultur

Vissa människor är på Facebook hela tiden. Andra är det mera sällan. Själv är jag inne sisådär en eller två gånger per månad. Därför, snälla: Sluta sända viktiga meddelanden bara via Facebook. Använd min mail (se högerspalten) istället. Eller också. Den brukar jag i vart fall hinna städa igenom en eller ett par gånger i veckan.

Och när jag ändå håller på att förmana folk: Om man vill ha svar på något av någon på Twitter, då kan det vara en klen plan att bara göra ett omnämnande (@användare) i det allmänna flödet. Även om mottagaren bara är borta en stund från Twitter hinner sådant som regel drunkna bland andra mentions. Sänd istället direktmeddelanden.

6 kommentarer:

  1. Man kan få en pipa rakt in i huvudet har jag sett. Förvånad att du inte har en redan...

    SvaraRadera
  2. @hax Varför har du inte mailping, med innehåll, när du får meddelanden på Facebook?

    (Min mobil pingar även vid mentions på Twitter)

    Jag gav upp att försöka "lära" folk att nå mig på "rätt" sätt och accepterar att det är jag som får se till att jag kan nås på de sätt där jag finns ...

    SvaraRadera
  3. Även med ping måste man checka in på FB för att svara, om det är något från någon som man int har i sin vanliga adressbok.

    SvaraRadera
  4. Det är skitjobbigt med mailping. Det första jag gjorde vara att filter på mail från facebook. Sen letade jag upp hur man stänger av skiten.

    SvaraRadera
  5. Lägg istället ner FB, allvarligt talat hur kan någon ens vilja beblanda sig med det!

    SvaraRadera
  6. Anonym @ 17 mars, 2011 15:03

    Jag vill ha mitt liv uppnystat av NSA. Fatta!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.