2012-08-14

Det blir tomt efter Munkhammar

Jag nås av nyheten att riksdagsledamoten Johnny Munkhammar (m) har gått bort i alldeles för unga år.

Tråkigt, tråkigt. Tankarna går naturligtvis först och främst till hans familj.

Han var en av de unga ledamöter som kanske kunde fått moderaterna att börja driva moderat politik igen. Men det får vi aldrig veta.

Själv kommer jag främst att minnas Munkhammar för våra uppfriskande meningsutbyten om det europeiska valutasamarbetet, där han var en rakare och mycket modigare trätobroder än många andra.

3 kommentarer:

  1. Väldigt tragiskt, stor förlust främst för hans familj så klart. Men även för moderaterna, riksdagen och det politiska livet i Sverige. /Magnus i Solna

    SvaraRadera
  2. Tragiskt och tankarna går till fru och två små barn. Man måste kunna skilja på politik och person. Han politiska ideologi skulle fått oss att bli USA:s 51:a delstat. Många hade fått lida och de rikare hade blivit rikare.
    Så hade konsekvensen av hans ideer blivit.
    Men han hymlade inte med detta. Inte heller att avregleringen av taxi i Stockholm var lyckad trots att det kan kosta 1000-tals kr om man inte
    ser upp. Johnny, som jag träffat och haft en del mailkontakt med,var modig och konsekvent.
    Han talade klartext. Men jag delade inte mycket.
    Trots det tyckte jag om honom.

    SvaraRadera
  3. Skatt är Stöld14 augusti, 2012 23:50

    Väldigt tråkigt. :(

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.